Вплив контенту зростає

Серед основних бенефіціарів локдауна опинилися великі медіакорпорації. Згідно зі звітом Netflix, кількість передплатників стрімінгового сервісу у 2020 році збільшилася на 37 млн, перевищивши позначку в 203 млн осіб. Показники приросту аудиторії виявилися найзначнішими за всю історію компанії.

Ненабагато відстає від лідера ринку Amazon Prime, чия аудиторія на початку цього року досягла позначки в 200 млн. До того ж, у Amazon найближчим часом з'явиться ще один козир — корпорація домовилася про покупку кіностудії Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) за $8,45 млрд.

Лідерів намагається наздогнати новачок на ринку стрімінгових сервісів — Disney+, чия аудиторія вже перевищила позначку в 100 млн. Квартальний приріст його передплатників становить до 20 млн осіб.

На ринок готується вийти ще один сильний гравець. Перемовини про злиття ведуть WarnerMedia та Discovery. Першій належить стрімінговий сервіс HBO Max, а другій — Discovery+. Разом вони мають близько 80 млн передплатників і розраховують, що синергія допоможе швидше збільшити аудиторію.

Незважаючи на швидке зростання сервісів відеомовлення, у сектора є суттєва проблема — на ринку склалася занадто висока конкуренція. Через те компаніям доводиться нарощувати вкладення у виробництво контенту, але це допоможе не всім. За оцінками аналітиків, така велика кількість відеосервісів просто непотрібна аудиторії. А, значить, комусь доведеться піти з ринку, залишивши місце більш удачливим гравцям. Тому стрімінгові сервіси виглядають занадто ризикованим напрямком.

Музична індустрія

«Мінфін» вирішив звернути увагу на музичний напрям. І тут, як виявилося, все теж цікаво.

Ще десять років тому багато хто вважав, що звукозаписна індустрія доживає останні роки. Всьому виною стало піратство, через яке у всьому світі обвалилися продажі альбомів. Якщо у 2000 році продавалося близько 800 млн музичних альбомів на рік, то у 2010 році — вже трохи більше 440 млн.

Здавалося, що поширення інтернету має остаточно поховати музичні лейбли, але вийшло все з точністю до навпаки. Електронні майданчики дали індустрії нове дихання і загальний обсяг продажів альбомів повернувся до показників початку нульових.

Справжню революцію зробили стрімінгові сервіси, які дозволяють слухати музику онлайн. Серед найбільших таких платформ — Spotify, Apple Music та Deezer. Такі компанії беруть плату з передплатників за преміум-пакети, або між піснями прокручують рекламу. У будь-якому випадку частину заробітку отримують правовласники.

Особливо від стрімінгових сервісів виграли компанії, яким належать авторські права на ретро музику. На носіях старі альбоми продавалися погано — всі, хто хотів, їх вже давно купили. А ось в онлайні інтерес до таких треків незмінно великий. Тому кожне прослуховування пісні, наприклад, The Beatles — це додатковий заробіток для правовласника.

Популярність стрімінгових платформ дозволила багатьом музикантам заробити на продажі своїх авторських прав. Так, минулого року Боб Ділан продав права на 600 своїх пісень компанії Universal Music. Подробиці угоди залишилися в таємниці, але, за оцінками експертів, лейбл заплатив близько $300 млн. Трохи дешевше свою творчість оцінив Ніл Янг, поступившись своїм фондом з понад тисячі пісень за $150 млн.

Всі свої треки продала і Шакіра, щоправда за скільки — невідомо — навіть приблизні оцінки не називалися. Покупцем пісень колумбійської співачки виступила компанія Hipgnosis Songs Fund Limited. Ця корпорація останні роки проявляє значну активність на музичному ринку, зібравши каталог з 60 тис. пісень. Приблизна оцінка цих активів — $1,75 млрд.

Без успіху стрімінгових платформ такий інтерес до ринку був би неможливим. Адже тепер треки приносять стабільний дохід не тільки після виходу альбому, а й десятки років після.

Для інвесторів, які хотіли б долучитися до цього напрямку, на фондовому ринку є декілька варіантів.

Warner Music Group

Не варто плутати цю звукозаписну компанію зі згаданим вище медіагигантом WarnerMedia. У корпорацій загальні витоки, але їхні шляхи розійшлися.

Warner Music має у своєму активі ряд музичних лейблів. Серед найвідоміших — Warner Records та Atlantic Records. Компанія займається пошуком і розвитком музикантів, записує і видає музику. Але що важливіше, Warner Music належить каталог з приблизно мільйоном пісень, що, втім, не дивно для гіганта індустрії, заснованого ще у 1929 році.

Зараз корпорація оцінюється у більш ніж $18 млрд. Але 2020 рік виявився для неї непростим. Після декількох прибуткових років Warner Music відзвітувала про збитки в $300 млн. Хоча, наприкінці минулого року і на початку цього вона вже працювала «в плюс».

Vivendi SE

Напевно, мало хто знає про цю компанію. Більше відомі її дочірні підприємства. Зокрема, їй належать мережа французьких телеканалів Canal+, активи у книговидавництві та виробництві ігор. Але найбільшу цінність має Universal Music Group.

Це найбільша звукозаписна компанія, якій належить до третини світового музичного ринку. Минулого року Vivendi продала 10% свого музичного активу за $3 млрд, а цього — таку ж частку оцінили вже в $4 млрд.

Крім згаданого каталогу пісень Боба Ділана, Universal належать пісні Queen та The Beatles. Зараз лейбл співпрацює з такими зірками, як Леді Гага, Тейлор Свіфт та Біллі Айліш.

Капіталізація всієї компанії Vivendi оцінюється в 31,8 млрд євро, що говорить про її недооціненність, навіть порівнюючи з основним активом. Минулий рік корпорація працювала «в плюс», заробивши майже 1,6 млрд євро.

Читайте також: 11% зростання на рік: чому варто інвестувати у відеоігри

Vivendi готує IPO Universal Music. Передбачається, що акції звукозаписної компанії будуть розміщені на Амстердамській біржі вже у другій половині цього року. Але нетерплячі інвестори можуть вже зараз вкладати гроші у «материнську» компанію.

Вибір «Мінфіну»

Редакція звернула увагу безпосередньо на стрімінгові сервіси. Скажемо відразу, вибір тут не особливо великий. Є Apple Music та Prime Music від Amazon, але в структурі обох корпорацій музичний напрям не має першочергового значення. Ще один великий гравець Deezer — це приватна компанія, яка не представлена на фондовому ринку.

Тому ми вирішили придивитися до Spotify. Шведська компанія — безперечний лідер ринку. Кількість активних користувачів платформи становить 356 млн осіб, а платять за використання сервісу — 158 млн користувачів. Компанія досить швидко набирає аудиторію: ще 4 роки тому у неї було трохи більше 52 млн платних передплатників, а постійна аудиторія була вдвічі меншою. Мета Spotify досить амбітна: до 2026 року отримати 1 млрд постійних користувачів, з яких 300−400 млн платитимуть за преміум-пакет.

У компанії більш ніж істотні доходи: $7,88 млрд за підсумками 2020 року, що на 16% більше, ніж роком раніше. Але при цьому всю свою історію сервіс залишається збитковим. Минулого року він втратив понад $580 млн. Spotify працює «в мінус» через відрахування правовласникам, на що йде до 80% виручки.

Щоб почати заробляти, компанія планує не тільки збільшувати аудиторію, але й відкриває нові напрямки бізнесу. Велику ставку сервіс робить на подкасти. Працювати цей напрямок буде наступним чином. Автор подкасту встановлюватиме плату за підписку, яка складе від 3 до 8 доларів на місяць. Спочатку всі ці гроші йтимуть авторам подкастів, але потім Spotify почне брати свою комісію. Також компанія планує заробляти на тому, що автори самі намагатимуться просувати себе і платити сервісу за рекламу.

Spotify також співпрацює з DC Comics для запуску коміксів у аудіо-форматі, створює розмовну платформу, схожу на Clubhouse, налагоджує співпрацю з порталами аудіокниг. Все це повинно принести доходи, якими не доведеться ділитися з музичними лейблами.

Читайте також: Інвестори оцінили Clubhouse приблизно в $4 мільярди

У лютому цього року акції Spotify досягли свого піку в $364, але після цього обвалилися. Нижня точка, до якої вони опустилися, становила $216. Це сталося з декількох причин. Так, у першому кварталі скоротився темп залучення нової аудиторії. Тобто, вона продовжувала збільшуватися, але аналітики очікували побачити цифри ще краще. Крім того, про запуск свого сервісу подкастів заявила Apple, що насторожило інвесторів.

У той же час фундаментальні показники корпорації нічим не гірші, ніж були на початку року. Spotify все ще має величезну лояльну аудиторію, відкриває нові ринки і розвиває перспективні напрямки. Тому просідання ціни «Мінфін» сприйняв як можливість купити хороший актив дешевше.

Фінансові результати

Редакція купила 1 акцію Spotify, коли її ціна вже відштовхнулася від дна. За акцію ми заплатили $239,96. На момент написання статті акції музичного сервісу подорожчали на 0,19%.

Прогнози щодо цього активу позитивні. Bank of America чекає, що акції на початок наступного року подорожчають на 78%, а Morgan Stanley говорить про зростання в 46%. А ось експерти Wells Fargo Securities та MKM Partners пророкують подальше падіння акцій компанії. На їхню думку, через рік Spotify торгуватиметься ще на 16% дешевше.

Загалом у портфелі «Мінфіну» найбільшу дохідність демонструє інший медіаактив: ігровий сервіс Roblox, акції якого подорожчали на 44%. Також традиційно у верхній частині таблиці виробник вітамінів Usana.

Автовиробники потроху виходять з кризи, пов'язаної зі збоєм поставок мікросхем, і це впливає на ціну їх акцій. General Motors подорожчала на 18%, а Honda — більш ніж на 11%. Найгірші показники все ще демонструють акції Манчестер Юнайтед і авіаперевізника Delta Air Lines.

Читайте також: Топ-20 кращих книг для початківців і досвідчених трейдерів

З урахуванням активів, які у нас в портфелі, проданих акцій і отриманих дивідендів, «Мінфін» зараз в плюсі на $235,07. Це 7,86% від покладених на брокерський рахунок $2 990. Ще $444 у нас поки що в кеші.

Інвестиції «Мінфіну»

Актив Кількість акцій Ціна акції на момент придбання, $ Ціна акції на момент написання статті, $ Зміна ціни активу за тиждень, $ Зміна ціни з моменту придбання, $ Дохідність
Roblox 2 68,74 99,3 5,64 30,65 44,59%
Usana Health Sciences 2 86,4 104,48 -2,4 36,16 20,92%
BP 5 22,6 27,33 5,5 23,63 20,90%
General Motors 1 53,5 63,29 3,89 9,75 18,26%
Brown-Forman Corporation 1 69,04 80,07 -0,2 11,07 16,02%
VanEck Vectors Agribusiness 3 81,44 93,85 0,61 37,23 15,24%
WisdomTree Wheat 2 6,12 6,88 0,46 1,53 12,50%
Vanguard S & P 500 1 347,44 387,72 1,42 40,26 11,58%
Honda Motor 5 29,55 32,86 7,28 16,58 11,21%
SPDR Russell 1000 Yield Focus 2 90,49 98,85 3,78 16,7 9,23%
SPDR Gold Trust 8 172,08 177,06 -1,35 4,96 2,89%
Spotify Technology SA 1 239,96 240,42 н / д 0,47 0,19%
McDonald's Corporation 1 233,23 233,27 -0,46 0,04 0,01%
Bunge Limited 1 89,49 89,45 3,25 -0,04 -0,04%
WisdomTree Corn 6 22,41 21,98 9,51 -2,55 -1,89%
Delta Air Lines 2 50,67 46,13 -3,11 -9,07 -8,95%
Manchester United 5 18,07 15,88 1,4 -10,93 -12,09%

ПОПЕРЕДНІ МАТЕРІАЛИ СЕРІЇ:

Підсіли на фастфуд: чому редакція придбала акції McDonald's

Розбираємо портфель «Мінфіну»: три помилки редакції, які роблять всі новачки

Топ-10 брокерів, за допомогою яких можна купити акції на іноземних фондових біржах