Керівник напрямку роботи з торговими підприємствами Приватбанку Євген Васильцов на конференції FinRetail-2019 розповів, як Приватбанку вдається крокувати в ногу з новими технологіями.
«Ні» пластику
За рік на випуск та перевипуск карток Приватбанк використовує 10 км пластику. Якщо вибудувати всі пластикові карти, які вже випустив Приватбанк, вийде «піраміда» на 1,2 км вище гори Еверест.
«Зараз у нас з'являється серйозний KPI на 2020 рік — відхід від стандартного пластику і перехід на віртуальні карти і сервіс, який не вимагає наявності пластикових карт», — розповідає банкір.
Приватбанк робить платіжні сервіси на базі смартфона. Адже гаманець можна залишити вдома, але смартфон ми ніколи не забудемо взяти з собою.
За словами Євгена Васильцова, останній якір, який все ще утримує в наших кишенях звичайні гаманці — права і техпаспорт. «Я вам дам трохи інсайдерської інформації: в кінці грудня вони будуть оцифровані, з'являться в смартфоні — і ви залишите свої гаманці на полицях», — говорить він.
Читайте також: Платіжних карток Приватбанку стало менше — Нацбанк
Епоха кешлес
На сьогоднішній день Приват24 для стандартних фінансових операцій — поповнень, переказів, оплати комунальних послуг — використовують понад 8 млн клієнтів Android і більше 2 млн клієнтів iOS.
Головним драйвером у запуску кешлес-платежів стала поява на ринку електронних гаманців. Нагадаємо, що Google Pay в Україні запустили 1 листопада 2017 року, Apple Pay — 17 травня 2018 року.
«За використанням Apple-гаманця Україна на 4 місці у світі. За Google-гаманцем зафіксували щомісячний приріст 15% транзакцій. З такою динамікою протягом найближчих двох років транзакції електронного гаманця перевищать транзакції звичайних карт», — стверджує банкір.
Читайте також: Біометрія і платіжні системи — чи безпечно
Якщо кешлес не зайшов
«Залишилися місця, де кешлес не зайшов, і вам потрібна якась сума готівки. Ми зробили сервіс, який дозволяє зняти готівку в банкоматі за допомогою смартфона за QR-кодом», — зазначає Євген Васильцов.
Читайте також: FacePay24: Як «Мінфін» обличчям торгував
Кредит за 20 секунд
Восени 2019 року Приватбанк запустив сервіс безконтактного кредитування — смартфон замінив карту. Отримання кредиту таким чином займає всього 20 секунд.
За допомогою Telegram Bot та Viber клієнти Приватбанку оформили 472 кредитних договора. За словами банкіра, зараз навіть кредит готівкою можна отримати без карти і походу до відділення.
Читайте також: Безконтактна розстрочка Приватбанку: більше 4 мільйонів за тиждень
Приватбанк подбав про «чайові» для офіціантів
У жовтні 2019 року клієнти Приватбанку залишили 2 млн грн «чайових» за допомогою сервісу «Чайові cashless».
Сервіс Приватбанку користується великим попитом. У листопаді за допомогою нього залишили вже 2,5 млн грн «чайових» для офіціантів. Тобто зростання у порівнянні з попереднім місяцем склало 20%.
«Думаю, деякі з вас бували в ситуації, коли ви прийшли до вашого улюбленого ресторану ввечері, поїли, а залишити офіціанту вам нічого. Бо ви звикли до того, що у вас вже немає готівки — є карта», — ділиться Євген Васильцов.
Сервіс «Чайові cashless» працює приблизно в 1,5 тис. ресторанів. Він дозволяє отримувати «чайові» через POS-термінал. Клієнт самостійно обирає, скільки він залишить «на чай». Ця сума зараховується на зарплатну картку офіціанта.
Приватбанк запустив цей сервіс на початку весни для популяризації терміналів. Зараз не треба ні кеша, ні карти — подякувати офіціанту за хорошу роботу допоможе смартфон.
Читайте також: Божевільні покупки: як провели «чорний тиждень» клієнти Приватбанку і monobank
Заплати наперед
Крім стандартних фінансових платежів, Приватбанк запустив оплату паркування.
«Наш співробітник намагався протягом 15 хвилин припаркуватися безкоштовно — не встиг і його оштрафували. Він у Facebook зробив пост, де зазначив мера Дніпра, пана Філатова, і написав: добре, якщо б зробили абонемент на паркування, тоді я б не хвилювався з приводу 15 хвилин або години», — розповідає банкір.
Мерія пішла назустріч і через три тижні Приватбанк запустив абонемент на місяць. Ще через тиждень з'явився квартальний та піврічний абонемент. Спочатку сервіс стартував в Дніпрі. Але на початку листопада абонементи стали доступні і киянам. Тепер паркомати відходять у минуле.
Читайте також: 11 чат-ботів для вирішення фінансових питань
Якщо сервіс простий і доступний, його використовують абсолютно всі
Як каже Євген Васильцов, часто запитують: а як же бабусі. «Я вам скажу так: якщо сервіс простий і доступний, його використовують абсолютно всі», — додає він.
За статистикою, 55% користувачів громадського транспорту, які проводять безготівкові розрахунки, люди старше 50 років.
Банкір стверджує, що безготівковий процес сприятливо впливає на прозорість грошових операцій. І відповідно, знищує підстави для корупції в нашій країні.
«Чим більше ми будемо використовувати платіжні засоби, електронні гаманці, тим менше будемо залишати шансів для чорної економіки», — вважає банкір.
Читайте також:Приват запустив сервіс поповнення KyivSmartCard і проїзних у метро
Світлана Тартасюк