Ювелірний бізнес був прибутковим в усі часи, не менш вигідний він і зараз. Але починати його самостійно, без досвіду і «з нуля» — справа клопітка і ризикована: інвестиції серйозні, а підводних каменів забагато. Найкраще рішення в цьому випадку — франшиза. «Мінфін» з'ясував, як стати власником ювелірного магазину на прикладі відомого бренду Zarina.

Партнер материала

Доступная роскошь

Ювелірні прикраси не відносяться до категорії товарів першої необхідності, як, наприклад, їжа, але при правильному підході це дуже вигідний бізнес. Ринок ювелірних виробів в Україні відносно вільний — високі податки і криза 2014-2015 рр. призвели до скорочення гравців в цьому сегменті майже вдвічі.

В кінці минулого року Верховна Рада схвалила законопроект №9260, щодо зниження податкової ставки для виробників ювелірних виробів. У зв'язку зі зменшенням податкового навантаження, а також падінням цін на дорогоцінні метали, виробники змогли знизити ціни на прикраси на 4-5% (хоча націнка залишилася колишньою) і продажі зростають.

Змінилися і настрої споживачів. Істотно зросла популярність срібла. Так, якщо в 2002 році українські ювеліри продавали 38% виробів зі срібла, то зараз це вже 70%. Експерти констатують, що мода на масивне золото пройшла і покупці, в першу чергу, звертають увагу на дизайн — коштовності стали елементом іміджу. Тобто, беремо дешеве срібло, придумуємо оригінальний дизайн і продаємо за ціною золота, ну або співставною.

Крім того, в останні кілька років в ювелірних магазинах стали продавати не тільки прикраси з дорогоцінних металів і каменів, а й елітну біжутерію. Вона стала модним аксесуаром, що підкреслює не тільки статус, але і смак і стиль власника. Не секрет, що оригінальна брендова біжутерія може коштувати приблизно стільки ж, скільки вироби з дорогоцінних металів.

Попит на прикраси зростає. Їх все частіше купують на подарунок, в тому числі для ділових партнерів, що раніше вважалося «не комільфо». Маркетологи ювелірного ринку говорять, що зараз 60% прикрас купується на подарунок. При цьому ювелірні вироби стали більш універсальними. Наприклад, якщо раніше вважалося, що діаманти пристойно носити тільки дорослим жінкам, то зараз їх носять всі без винятку, включаючи маленьких дівчаток, яким тільки-тільки прокололи вуха. Фахівці також відзначають, що останнім часом значно збільшилася чоловіча аудиторія ювелірних бутиків — представники сильної статі приділяють дедалі більшу увагу своєму гардеробу, аксесуарам і купують коштовності для себе. Ну й досі прикраси залишаються хорошим вкладенням коштів.

Тобто, попит на прикраси залишається високим, а на ринку є не так багато ювелірів, здатних задовольнити вимоги сучасного покупця. Тож, саме час відкривати ювелірний бутік. І найкращий варіант — приєднатися до відомої мережі, бренду, який успішно розвивається і пропонує цікавий покупцеві асортимент. Як, наприклад, Zarina.

Читайте також: Як відкрити піцерію «Челентано»

Ціна партнерства

Перший магазин українського бренду Ювелірний Будинок Zarina відкрився у 1998р. в Черкасах. Його засновницею стала Наталя Колодницька (Нетовкіна). Заріна — ім'я її дочки. Згодом Наталя з чоловіком налагодили власне виробництво ювелірних виробів, розробляючи колекції за участю відомих європейських дизайнерів.
У 2004 році вже було два магазини Zarina в Черкасах і один в Києві. Зараз в мережі 21 власний магазин, не рахуючи франчайзингових. Бізнес успішно розвивався багато в чому завдяки партнерству зі світовими компаніями, слідуванню новітнім ювелірним трендам, участі бренду в міжнародних виставках, співпраці з відомими українськими та зарубіжними дизайнерами і грамотному піару. Мережа отримала багато престижних нагород і стала представником Ювелірного Дому Faberge в Україні та Східній Європі.
Розвиток франчайзингу Zarina почався в 2006р. Сьогодні це вже 24 франчайзингових ювелірних бутіка. Якщо ви хочете відкрити свій магазин під цим брендом, варто зв'язатися з департаментом франчайзингу «Заріни» — всі контакти є на сайті компанії.
Розмір інвестицій в ювелірний бізнес досить великий за рахунок того, що крім традиційних статей витрат (торговельне обладнання, оренда, ремонт, зарплата персоналу, охорона, реклама та ін.), доведеться купувати дорогий товар на реалізацію і щомісяця поповнювати асортимент.
Сума залежить, перш за все, від формату торгової точки. Так, якщо бутик буде в торговому центрі, то загальні інвестиції складуть близько $ 200 тис., а одноразовий внесок за вступ в мережу (паушальний платіж) складе $10 тис.
Якщо ви оберете автономний салон-магазин формату street retail (окреме приміщення від 40 кв.м), то буде потрібно $300 тис., а паушальний платіж — $20 тис.
Крім того, за використання бренду щомісяця потрібно платити роялті, розмір якого становить 4% від товарообігу — і для магазину в ТЦ, і для street retail. Передбачені також рекламні відрахування: 4 тис грн і 5 тис грн для бутика в ТЦ і автономних магазинів відповідно. Але, в порівнянні з основними інвестиціями, це вже дрібниці.

Підтримка франчайзера

Фахівці компанії — власника бренду, проведуть детальні розрахунки за проектом, що дозволить вам зрозуміти реальні розміри майбутніх інвестицій. Паралельно проводитиметься оцінка маркетингової привабливості майбутнього магазину. Вам можуть порекомендувати найкращий формат торгової точки.

Керівник франчайзингової мережі Ювелірного Дому ZARINA Ірина Макушина каже, що представники компанії — власника бренду, супроводжують створення нового магазину на всіх етапах, аж до його відкриття. У це можна повірити. Наталя Колодницька, засновниця бренду, дійсно фанат своєї справи: в кілька перших франчайзингових магазинів Zarina вона навіть вкладала свої гроші. Тобто, про репутацію торгової марки в компанії піклуються, а отже, високі шанси, що франчайзі отримає максимальну допомогу.

Поетапно проект запуску бізнесу виглядає наступним чином:

1) Фахівці компанії допоможуть франчайзі знайти найкращу локацію для магазину, виходячи з обраного формату.

2) На наступному етапі франчайзер створює дизайн-проект магазину і забезпечує поставку торгового обладнання. Ви можете запросити або своїх підрядників, або скористатися послугами компаній зі списку «Заріни». Останній варіант виглядає більш привабливим: вас будуть обслуговувати перевірені підрядники, які до того ж знайомі з вимогами бренду.

3) Представники франчайзера контролюють установку обладнання, оформлення приміщення відповідно до корпоративного дизайну, кольорової гами тощо.

4) Далі власник бренду допоможе сформувати найкращий асортимент — в залежності від вашої потенційної цільової аудиторії. Зрозуміло, в магазині буде представлена виключно продукція Zarina.

5) Успішність бізнесу багато в чому залежить від грамотного маркетингу. У випадку з придбанням франшизи маркетологи компанії попрацюють з вашим проектом, щоб забезпечити максимальні продажі. Не забувайте, що послуги маркетингу і реклами ви оплачуєте наперед, коли вносите основний платіж.

6) Франчайзер також проводить підготовку та навчання персоналу. У суму, яку ви платите під час підписання договору, входить регулярне проведення тренінгів. Зокрема, співробітників магазину навчать візуальному мерчендайзингу — як правильно розміщувати на вітринах ювелірні вироби.
Після підписання договору франчайзер надасть все необхідне для ведення бізнесу: повний супровід проекту на всіх етапах, консультації, маркетинг і рекламу, юридичну і бухгалтерську підтримку тощо, а також бізнес-бук — детально складену інструкцію з ведення бізнесу.

Всього на запуск магазина, незалежно від формату, буде потрібно від 3 місяців.

Все повинно бути дорого

У випадку з ювелірною франшизою особлива увага приділяється приміщенню. Франчайзер не підпише договір, не погодивши приміщення майбутнього магазину. Наприклад, магазин Zarina немає сенсу відкривати в спальних районах, за винятком хіба що великих районних торгово-розважальних центрів, на кшталт Dream Town на Оболоні. В ідеалі ж — це центр міста.

Головне правило при виборі приміщення — великий потік людей. Зрозуміло, будуть пред'явлені високі вимоги до фасаду і внутрішнього оздоблення — оформлення повинно бути поєднанням гарного смаку, стриманої розкоші і краси. Передбачені також вимоги до площі.

Якщо бутик розміщений в ТЦ, то його площа повинна складати не менше 25-55 кв. м, якщо створюється окремий магазин — від 40 кв.м. Оренда в середньому обійдеться в $50-70 за м.кв + ПДВ.

Завдання номер один при обладнанні приміщення — хороше підсвічування, яке вигідно представить товар. При цьому занадто яскраве світло шкідливе для прикрас, тож необхідно буде виконати особливі вимоги. Вітрини доведеться робити на замовлення, тому що вони повинні відповідати загальному стилю магазину. До того ж вони виготовляються зі скла, що не б’ється, і оснащуються надійними замками. Необхідна також надійна сигналізація.

Окупність

Ювелірний бізнес — безумовно, один з найдорожчих, але й один з найприбутковіших. Націнка на прикраси становить від 150% до 250%. Крім того, він відносно безпечний з точки зору можливих помилок. Наприклад, якщо в ресторанному бізнесі новим власникам доводиться щодня приймати безліч самостійних рішень, то в ювелірному бізнесі все набагато простіше. Важливо правильно обрати і обладнати місце, сформувати асортимент, найняти персонал (як правило, це максимум 7 осіб) і за великим рахунком це все — продавай красу і підраховуй прибутки. Всіма глобальними «організаційними» питаннями займається франчайзер. У департаменті франчайзингу «Заріни» стверджують, що вийти на точку самоокупності можна з першого місяця роботи.

Повернути інвестиції, відкривши магазин в ТРЦ, можна приблизно за 3,5 роки. Якщо ж це street retail, то термін окупності складе близько 4 років.

Умови кредитування

Оскільки ювелірний бізнес вимагає солідних інвестицій, для відкриття свого бізнесу може знадобитися кредит. Фінансування на ці цілі можна отримати, наприклад, в Приватбанку. Банк дає кредити підприємцям в рамках проекту «КУБ-Країна упішного бізнесу».

Банк готовий надати без застави суму в розмірі 50% вартості франшизи — до 1 млн грн. Обов'язкова умова: підприємець повинен мати досвід ведення бізнесу не менше року.
У перші 6 місяців ставка складе 1,8% від суми кредиту на місяць, наступні півроку — 1,6%.

КУБ -

Країна успішного бізнесу