У рейтингу — єдина зміна
Після численних липневих ротацій, пов'язаних зі зміною методики складання Народного Рейтингу, за підсумками серпня в рейтингу відбулася лише одна-єдина зміна. Банк «Південний» обігнав Ідея Банк, піднявшись з 15 на 14 позицію. При цьому рейтингова оцінка «Південного» не змінилася, а от Ідеї — трохи просіла. У серпні на банк було 2 скарги, вирішена була лише одна претензія.
Читайте також: Народний рейтинг банків: приховані комісії SWIFT-платежів і фальшиві бонуси
Приват підтягує хвости
Традиційно найбільше скарг — 77 — у серпні було щодо Приватбанку. Кількість врегульованих претензій склала 104. Тобто Приват активно розбирався з проблемами, що накопичилися у минулі періоди. Однак це поки що не допомогло банку піднятися в рейтингу, він залишається на 7 місці. Частка врегульованих Приватом скарг становить 58%.
На Ощадбанк у серпні надійшло 40 скарг, число врегулювань — 37.
У Народному Рейтингу Ощад випереджає Приват на одну сходинку.
Віртуальний monobank у серпні отримав 24 претензії, та таку ж кількість було врегульовано. Частка залагоджених звернень до онлайн-банку перевищує 75%. На Альфа-Банк в останньому літньому місяці клієнти поскаржилися 17 разів, врегульовано було 14 звернень.
Трійка народних улюбленців незмінна — серед них два необанка.
Лідирує monobank, на другому місці — А-банк і замикає трійку Sportbank.
Примітно, що аутсайдерами Народного Рейтингу є великі банки із західним капіталом — угорський ОТП Банк і французький Укрсиббанк, які посідають 24 і 25 місце відповідно.
Читайте також: Найкращий відгук серпня: як monobank купив клієнту квиток на концерт без його згоди
3000 грн — за квиток на концерт
Примітно, що відгук клієнта про діяльність лідера рейтингу — monobank — став переможцем у нашій традиційній номінації — відгук місяця.
Читачка «Мінфіну» під ніком Kiasan вирішила через сайт купити квиток на концерт за 1380 грн. «Подтянула данные через GooglePay, магазин запросил подтверждение через приложение. Захожу в приложение, вижу цену на 100 грн дороже, решаю не подтверждать покупку. Откладываю телефон. Я же знаю, что если не подтвердить покупку, то и транзакция не состоится», — розповідає клієнтка.
Через годину вона виявила списання коштів із рахунку. У службі підтримки monobank клієнтці повідомили, що вони відправили магазину відмову, яка, проте, була ним проігнорована. Тому, мовляв, винен магазин і це не проблема банку.
«По сути, формой подтверждения, которая выдаётся в приложении, меня обманули, поскольку она ничего не значит, а я на нее рассчитывала», — резюмує Kiasan, яка отримає від «Мінфіну» приз у 3 тис грн.
«При оплатах онлайн действуют настройки терминала, через который проводится оплата. У нас, к сожалению, нет возможности повлиять на настройки терминала и отменять подобные операции», — прокоментував ситуацію представник monobank.
Що найбільше хвилювало клієнтів банків у серпні:
- Банкомат прийняв готівку, але не зарахував на рахунок
- Термінал проковтнув фальшивку, а банк вимагає заміну
- Банк загнав дебетову картку в мінус і видалив депозит
- Раптове анулювання зарплатної картки
- Забув ПІН-код — не віддадуть депозит
Банкомат Привату прийняв готівку, але не зарахував на рахунок
Користувачеві Flexity93 не пощастило з депозитним банкоматом.
«6-го августа банкомат забрал у меня 23,1 грн, после выдал мне мою карту обратно и поблагодарил за пользование услугами Привата», — написав клієнт, якому співробітники банку порадили відразу зателефонувати 3700 та зафіксувати те, що сталося.
«По телефону мне сказали, что в этот же день приедет инкассация, и мои деньги будут возвращены мне на счёт… Но прошло 12 дней, деньги мне как будто никто и не собирается возвращать», — розповів Flexity93.
У Приватбанку обіцяли розібратися в ситуації, але чим закінчилася історія — невідомо. Коментарів від банку не було.
Читайте також: Якщо банкомат «з'їв» картку і не видав гроші. Що робити
Термінал Привату проковтнув гроші, а банк вимагає їх замінити
Читач з ніком Sky2019 також постраждав від спілкування з технікою Привату.
«Пополнил свою долларовую карту через терминал. Операция прошла, деньги зашли на мою карту. Однако на следующий день звонит мне мужчина, представляется службой безопасности банка и предлагает приехать к ним в офис, чтобы поговорить», — пише читач «Мінфіну» .
Представник банку повідомив клієнтові, що долари, якими той поповнив термінал, банку не подобаються: вони — або старі, або фальшиві. Запропонували їх замінити, погрожуючи дзвінком до поліції.
«На мой отказ Валерий Иванович прямым текстом говорит, зачем тогда банку такие клиенты, мы прекратим сотрудничество с вами», — поскаржився клієнт.
Онлайн-банк Альфи видалив депозит клієнта
Користувач Tutmos90 став жертвою технічного збою в Альфа-Банку.
31 липня через додаток Sense він переказав 122,5 грн із картки на рахунок «Дохідний сейф». Через два дні зайшов у додаток для виведення коштів з «Дохідного сейфа» і побачив наступне:
- баланс дебетної картки становив -122,5 грн;
- розділ «Дохідний сейф» взагалі був відсутнім;
- в історії платежів значилося, що сума в 122,5 грн була списана двічі.
«2 августа в 10 утра обратился в чат Альфа-Банка в приложении. Более-менее понятный ответ получил только вечером — в банке произошел массовый сбой», — повідомив клієнт, запевняючи, що жодної інформації про це в офіційних каналах банку не було. Для відновлення статусу «кво», клієнту порадили скористатися іншими каналами банку.
«Для ликвидации долга по дебетной карте я должен установить другое приложение — Alfa-Mobile! Зачем вы рекламируете Sense?», — ставить питання клієнт.
ОТП Банк раптово анулював зарплатну карту
Клієнтка ОТП Банку під ніком Olgayatsuk розповіла на сайті «Мінфіну» таку історію.
«31.08.21 пришла зарплата, захожу в приложение банка и вижу, что там просто нет карты. Звоню в тех поддержку, и внезапно выясняется, что моя карта аннулирована», — розповідає клієнтка, додаючи, що співробітник не зміг назвати причину того, що відбувається.
Через 10 хвилин Olgayatsuk перетелефонувала до банку, інша співробітниця порадила перевипустити картку. Для чого потрібно залишити заявку і через 5 робочих днів особисто забрати її в банку.
«После этого мне звонит первый оператор и объясняет причину: вам поменяли условия пользования картой и вы не можете ее перевыпустить», — розповідає клієнтка, яку такий поворот подій дещо шокував. Крім того, з'ясувалося, що заявку за телефоном не можна залишити і доведеться з'їздити до банку двічі…
«Уважаемый банк, скажите, пожалуйста, почему вы так плохо работаете? Почему, чтобы узнать информацию я должна ехать в другой конец города? Зачем вам служба поддержки, если они ничего не знает?», — ставить питання клієнтка ОТП Банку.
В ОТП Банку не змогли прокоментувати ситуацію, оскільки не змогли ідентифікувати таку клієнтку. У банку не впевнені, чи дійсно даний інцидент мав місце…
Вкладниця Ощаду забула ПІН-код і не змогла забрати депозит
У читачки «Мінфіну» Юліани Левченко закінчився валютний вклад в Ощадбанку.
«Ставки, предлагаемые банком не то, что низкие, просто никакие. Естественно, я выбираю деньги. Прихожу с картой и приложением „Дія“ в отделение Ощадбанка. И тут начинается треш», — написала клієнтка.
Електронний паспорт банку не підійшов, довелося пред'являти ID-картку.
Головне — з'ясувалося, що клієнтка забула пароль картки, з якої знімаються гроші. Це виявилося проблемою, яка вирішується тільки перевипуском картки. Безкоштовно це можна зробити тільки в тому відділенні, де ця картка відкривалася. А триває процедура 10 днів. Співробітниця порекомендувала зателефонувати на гарячу лінію і замовити перевипуск.
«Ок. Звоню, трачу своё время, чтобы услышать, что сейчас по телефону они перевыпускают карты премиум класса за 200 грн. Ребята, вы что издеваетесь? Заработок на выпусках и доставках карт? Это просто днище», — обурюється Юліана Левченко.
У своєму коментарі на сайті «Мінфіну» представник Ощадбанку повідомив, що згідно з тарифами банку перевипуск картки з причини втрати ПІН-коду тарифікується в залежності від типу картки і тарифного пакета. Також він згадав про можливість негайного отримання грошей у відділенні за умови закриття рахунку.
У свою чергу, Юліана Левченко запевняє, що у відділенні їй не пропонували закрити рахунок, як і переоформити картку на місці.
«Впервые сталкиваюсь, что в мобильном приложении нельзя поменять ПИН. Ощадбанк — особенный: зачем ему заморачиваться с удобством, если можно струсить денег», — резюмувала ображена клієнтка.