«Мінфін» та Ідея Банк представляють партнерський проект, присвячений тому, як на практиці реалізувати свої ідеї і проекти — від ремонту квартири або подорожей, до розвитку власного бізнесу.
Не секрет, що сьогодні все більше людей пробують свої сили в підприємництві, створюють і розвивають власну справу. І це добре, тому що в Україні підприємницькою діяльністю зайнято близько 10% населення. Для порівняння, в розвинених європейських країнах цей показник досягає 50-60%. Але ця картина поступово змінюється. Все більше молодих людей віддають перевагу роботі на себе, кар'єрі у великих компаніях. Ось кілька варіантів для тих, кого не залишає ідея про власний бізнес.
Інтернет магазин
Один з найбільш популярних видів бізнесу в Україні — продаж або перепродаж товарів в інтернеті. Зареєструвати домен, створити сайт, закупити товар… На перший погляд все виглядає просто, але є нюанси. Підкуповує й те, що на перших порах можна обійтися без оренди офісу.
Крок 1. Аналіз ринку та вибір ніші
Саме вибір ніші і товарної групи буде визначальним фактором для всіх подальших дій. Перед запуском магазину необхідно проаналізувати свою цільову аудиторію, рівень конкуренції в обраній ніші, перспективи розвитку, прогноз попиту (динаміка, сезонність). Тільки після всього цього можна запускати сайт з розрахунком на хороший рівень продажів і прибуток.
Крок 2. Створення сайту
Запуск сайту — найважливіший етап для інтернет-магазину. Зручна навігація, наповненість, прості і зрозумілі умови замовлення, оплати та доставки товарів, оптимізація для взаємодії з пошуковими системами — все це необхідно для вдалого старту. Для вирішення цих завдань можна звернутися до фахівців, або зайнятися розробкою самостійно, якщо для цього є необхідні навички. Не менш важливі і люди, що забезпечують роботу магазину. Заздалегідь подбайте про те, хто буде стежити за оновленням ресурсу, забезпечить прийом замовлень і швидку реакцію на звернення клієнтів, хто буде відповідати за відправку товарів. На менеджерах економити не варто, вміння працювати з клієнтами — запорука успіху.
Крок 3. Закупівля товару
Там, где это возможно, выходите непосредственно на производителей. Работая с посредниками, вы теряете конкурентное преимущество и простор для «маневра» в ценообразовании. Далее необходимо закупить стартовую партию продукции и начать предлагать ее клиентам.
Там, де це можливо, виходьте безпосередньо на виробників. Працюючи з посередниками, ви втрачаєте конкурентну перевагу і простір для «маневру» в ціноутворенні. Далі необхідно закупити стартову партію продукції і почати пропонувати її клієнтам.
Витрати:
- Створення сайту – 7-10 тис. грн.
- Стартові партії товару – від 10 до 100 тис. грн. (в залежності від того, який саме продукт ви будете продавати)
- Оплата домену та хостінгу – 400-500 грн/міс
- Реклама – 10 тис. грн.
- Зарплата менеджерів – 30 тис. грн.
Разом – 100 — 150 тис. грн
Курси іноземної мови
Зараз вже нікого не потрібно переконувати в тому, що знання одного або декількох іноземних мов — це величезний плюс під час пошуку хорошої роботи, вступу до іноземного ВНЗ або просто в поїздках за кордон. Тому хороша мовна школа з досвідченими кваліфікованими викладачами, приємним інтер'єром і зручним розташуванням точно буде користуватися попитом.
Крок 1. Документи
Починати слід з отримання ліцензії на освітню діяльність. Це необхідно для того, щоб отримати право приймати на роботу викладачів і мати можливість видавати слухачам сертифікати про проходження курсів. Зареєструватися можна як приватний підприємець або як юридична особа. Також необхідно стати на облік в податкових органах та пенсійному фонді.
Крок 2. Розташування та приміщення
Курси найкраще відкривати в зручних і доступних місцях. Кімнати для занять повинні бути добре освітлені і відремонтовані. Важливо, щоб тишу не порушував сторонній шум.
Крок 3. Програма та персонал
При підборі персоналу звертайте увагу на те, що викладачі повинні вміти не тільки добре підносити матеріал, але і привертати до себе учнів.
Навчання проводиться за заздалегідь розробленою програмою. Окремою статтею витрат стануть навчальні матеріали для учнів.
Витрати:
- Оренда приміщення – 20-30 тис. грн.
- Ліцензія та реєстрація – 50 тис. грн.
- Послуги юриста при оформленні документів (необов'язково) – 10-13 тис. грн.
- Навчальні посібники для початку роботи курсів – 25 тис. грн.
- Обладнання в класи – 200 тис. грн.
- Зарплата (3 викладача + 2 адміністратора) – 80 тис. грн.
- Зарплата бухгалтера (можна залучати на аутсорс) – 10 тис. грн.
- Реклама – 60 тис. грн.
Разом – 455 тис. грн.
Коворкінг
Все більше фахівців віддають перевагу фрілансу та віддаленій роботі. В результаті зростає популярність коворкінгових центрів. Велика кількість веб-дизайнерів, програмістів та копірайтерів, проживаючи в Україні, виконують роботу для компаній, чиї офіси розташовані за кордоном. За своєю суттю, коворкінг — це великий офіс, де можна отримати робоче місце і вести справи. Це ідеальне рішення для тих, хто не бажає пов'язувати себе контрактом з однією компанією і не має можливості працювати на дому.
Крок 1. Оформлення
Етап державного оформлення стосується абсолютно будь-якого бізнесу, щоб спокійно вести легальну діяльність.
Крок 2. Розташування та атмосфера
Коворкінг найкраще відкривати в жвавих частинах міста, розташованих якомога ближче до центру. Чим зручніше до вас дістатися — тим більше клієнтів зацікавиться вашими послугами.
Не менш важливу роль відіграє інтер'єр і атмосфера. Клієнти цінують, якщо у вартість вже включена кава і деякі витратні матеріали, а в самому коворкінгу тихо, затишно і просторо.
Крок 3. Обладнання
В першу чергу, коворкінг — це місце для роботи. Тож меблі повинні бути зручними, а Wi-Fi — працювати спритно і без перебоїв. Не менш важливим є і наявність кімнат для перемовин з усім необхідним — фліпчарти, маркери, проектори тощо.
Витрати:
- Оренда приміщення – 60 тис. грн.
- Реєстрація – 5 тис грн.
- Інтер'єр та обладнання – 300 тис. грн.
- Зарплата (2 адміністратора) – 30 тис грн.
- Зарплата бухгалтера (можна залучати на аутсорс) – 10 тис. грн
- Реклама – 60 тис грн.
Разом – 465 тис. грн.
Міні-пекарня
Хліб — товар першої необхідності. Люди купують його щодня і на нього завжди є попит. Крім безпосередньо хліба в цій ніші можна займатися виготовленням різноманітної випічки або десертів.
Крок 1. Оформлення та приміщення
Реєстрацій і дозволів доведеться отримати досить багато, як мінімум — ФОП, податкова, дозвіл від СЕС та пожежників. Далі шукаємо приміщення. Його потрібно обирати в залежності від передбачуваних масштабів виробництва. При виборі зверніть увагу на наявність надійних комунікацій: води, каналізаційної і вентиляційної систем, надійної електропроводки, до якої буде підключатися обладнання. Подумайте і про майбутню логістику, адже доведеться підвозити продукти і відвантажувати випічку.
Крок 2. Обладнання
Обладнання — найбільша стаття витрат в харчовому бізнесі, на якій не варто економити. Це ваша страховка від небажаних несправностей та збоїв на виробництві.
Крок 3. Ринок збуту
Що стосується пошуку споживача, то варіантів декілька. Продавати продукцію можна через інтернет, магазинчики у форматі «біля будинку», або через власні точки, бажано, в людних місцях.
Витрати:
- Оренда приміщення – 25 тис. грн.
- Реєстрація – 5 тис. грн.
- Обладнання – 260 тис. грн.
- Зарплата (4 співробітника) – 40 тис. грн
- Сировина – 40 тис. грн.
- Реклама – 20 тис. грн
- Зарплата бухгалтера (можна залучати на аутсорс) – 10 тис. грн
Разом – 400 тис. грн.
Консалтингова компанія
Консалтинг — той вид бізнесу, який можна почати практично миттєво. Він підходить для фахівців, які знаються на всіх тонкощах свого напрямку, наприклад: маркетинг, продажі, бухгалтерія, управлінський облік, побудова бізнес процесів, оптимізація витрат, здорове харчування та інше.
Консалтинговий бізнес перспективний, тому що в певний момент навіть великі успішні компанії змушені звертатися до послуг професійних консультантів. Перевагами даного напрямку є досить прості процеси формування і розвитку при порівняно невеликих стартових вкладеннях.
Крок 1. Оформлення
Для консалтингової фірми найбільш придатною організаційною формою є товариство з обмеженою відповідальністю, хоча не виключено і відкриття такого бізнесу на базі ПП або навіть ФОП. Тут все залежить від фінансової спроможності та передбачуваних масштабів бізнесу.
Крок 2. Офіс
Офіс є дуже важливим атрибутом консалтингової фірми, оскільки саме там будуть проходити зустрічі з потенційними клієнтами. Хоча, згодом багато консультантів, які зуміли зробити собі ім'я на глобальному ринку, вже не потребують презентабельного офісу, так як більшу частину часу проводять в країнах, де ведуть справи їхні клієнти.
Крок 3. Персонал та репутація
Для старту невеликої консалтингової фірми достатньо 2-3 співробітників, а розширювати штат варто в міру напрацювання клієнтської бази та додавання видів консалтингу. Цілком може знадобитися і штатний менеджер-адміністратор для загальної організації роботи і контакту з клієнтами.
І звичайно, головна запорука успіху — якість послуг, що надаються. Вона дозволяє напрацювати стабільну і солідну репутацію на ринку.
Витрати:
- Оренда приміщення – 25 тис. грн.
- Реєстрація – 3 тис. грн.
- Офісне обладнання – 150 тис. грн.
- Зарплата (2 співробітника) – 60 тис. грн
- Реклама – 60 тис. грн
- Зарплата бухгалтера (можна залучати на аутсорс) – 10 тис. грн
Разом – 308 тис. грн.
Головне питання
Запуск своєї справи досить швидко спустошує заощадження підприємців. Вже через рік ведення бізнесу гроші, зібрані для його старту, найімовірніше будуть витрачені. До того ж приплив реальних клієнтів і необхідність їх якісно обслуговувати внесуть масу коректив в початкові розрахунки і плани, зажадають непередбачених витрат і зусиль. Тому одне з найважливіших питань, яке виникає у кожного підприємця, що протримався в справі понад рік — де взяти гроші на поповнення оборотних коштів і розвиток бізнесу?
Європейські підприємці майже не уявляють своєї діяльності без залучення кредитних ресурсів. В Україні малий бізнес досить часто бере гроші на поповнення оборотного капіталу, рідше — на цілі розвитку. Але ситуація в корені змінюється. Досвід показав, що МСБ набагато стійкіші та витриваліші в період кризи. Малі підприємства легше справляються з гарячковими стрибками курсу національної валюти і спадами в економіці. І банки, оцінивши всі «за» nf «проти», активізували кредитування цього напрямку.
Багато банків акцентують свою увагу саме на середньому, малому і мікробізнесі, збільшуючи їх частку в своїх кредитних портфелях. Фінустанови впроваджують спеціалізовані програми, щоб надавати підприємцям певні пільги та кредити за зниженою вартістю.
Яскравим прикладом в цій ніші є «Ідея Банк», який розробив спеціальну програму для фізичних осіб підприємців — «Мікрокредит для ФОП». В рамках цієї програми ФОП, які пропрацювали не менше 6 міс., можуть отримати кредит на суму від 10 тис. до 500 тис. грн. на термін від 12 до 36 міс. Для бізнесу швидкість прийняття рішень вкрай важлива і в банку це розуміють. Адже від того, як швидко будуть знайдені гроші, яких бракує, часто залежить доля контракту, здатність виконати зобов'язання перед клієнтами. В «Ідея Банку» термін розгляду заявок на отримання кредитів для малого бізнесу скоротили до 1 дня, а якщо мова йде про кредит на суму до 75 тис. грн — то й зовсім до 30 хв.
Важливо і те, що кредити видаються бізнесу без застави і поручительства з мінімальним пакетом документів.
Крім того, «Ідея Банк» надає послуги професійного розрахунково-касового обслуговування (РКО) для бізнесу, що допомагає проводити своєчасні розрахунки з постачальниками і покупцями, а також оперативно та безпечно керувати безготівковими та готівковими коштами. Для початківця бізнесу така опція неодмінно виявиться корисною. Плюс, завдяки тарифу «Ідеальний старт» у підприємців є можливість два місяці користуватися послугами РКО абсолютно безкоштовно.
Партнер матеріалу | |