Цей стратегічний крок став поштовхом до системної роботи з інклюзивного працевлаштування, яке набуло особливої актуальності в умовах повномасштабного вторгнення.
Механізми інтеграції
Шлях до реалізації виявився непростим. «Ми стикалися з викликами на кожному кроці. Найголовніша складність — це пошук. На ринку дуже обмежена кількість кандидатів та кандидаток з інвалідністю», — зазначає Наталя Галунко, начальник Департаменту менеджменту персоналу Ukrsibbank BNP Paribas Group.
До початку повномасштабного вторгнення суспільство не було достатньо інклюзивним, що призводило до втрати мотивації у людей з інвалідністю. Крім того, існували бюрократичні перешкоди, такі як атестація робочих місць та втрата державних дотацій при працевлаштуванні. Однак, завдяки залученню керівників-волонтерів, компанії вдалося створити ефективну практику наймання, адаптації та розвитку працівників і працівниць з інвалідністю. «80% з них уже використали можливості розвитку, які надає банк», — підкреслює Наталя Галунко.
3 початком повномасштабного вторгнення компанія зосередилася також на підтримці ветеранів та ветеранок. Для забезпечення успішної реінтеграції ветеранів та ветеранок усі керівники пройшли спеціальні тренінги, а співробітники мережі — навчання з обслуговування клієнтів-військових. Компанія розробила комплексні програми підтримки, що включають ребординг, додаткову відпустку, компенсацію витрат на реабілітацію та відпочинок, а також підтримку бадді та ветерана чи ветеранки, які виконують роль амбасадора.
«Наша практика свідчить, що ветеранам потрібна можливість відпочити та провести час з родиною перед тим, як зануритися в робочі питання, — зазначає Наталя Галунко. — Кожна історія ветерана унікальна, і до кожного ми маємо підходити індивідуально».
Банк надає можливість працювати віддалено або в офісі, компенсує облаштування домашнього робочого місця та забезпечує фахову психологічну підтримку. «Ми стикалися з ситуаціями, коли співробітник, який повернувся з війни, не міг спілкуватися з колегами та цивільними клієнтами, але міг довго спілкуватися з клієнтами-військовими», — ділиться пані Наталя.
Результати та переваги
3 2022 року 40% співробітників і співробітниць компанії стали ВПО, і банк надав їм комплексну підтримку, включаючи матеріальну допомогу, компенсацію оренди житла та забезпечення технікою для дистанційної роботи. Компанія також активно залучає людей старшого віку, цінуючи їхній фаховий бекграунд.
Станом на зараз 22% співробітників і співробітниць банку — це люди віком від 45 років і 8% — віком від 55 років.
«У фінансовій сфері професійні знання та досвід є ключовим активом. Більшість посад у банку вимагають високої кваліфікації, що передбачає наявність спеціалізованих знань і компетенцій», — зазначає Наталя Галунко.
Для оцінки ефективності інклюзивного працевлаштування компанія використовує чіткі показники, такі як плинність кадрів та кількість працевлаштованих ветеранів. «Банк створив платформу We’re proud, щоб обʼєднати зусилля банку, партнерів, клієнтів і співробітників для реінтеграції ветеранів», — розповідає HR-директорка.
Плани на майбутнє
Компанія готова до повернення 122 мобілізованих співробітників і співробітниць та прагне наймати ветеранів та ветеранок. Однак існують певні перешкоди, зокрема, щодо працевлаштування ветеранів і ветеранок з інвалідністю І та І груп. «У питанні працевлаштування людей з інвалідністю 1 та 2 групи держава точно має спростити вимоги до роботодавця, інакше це стане барʼєром для наймання ветеранів з інвалідністю», — наголошує пані Галунко.
В основі підходу компанії лежать цінності рівності, поваги та підтримки. «Ми маємо досвід працевлаштування людей з інвалідністю, який дозволяє нам стверджувати, що найважливішим є створення рівних умов для навчання та розвитку, інклюзивного офісного простору та постійна робота з керівниками щодо підтримки людей з інвалідністю», — зазначає Наталя Галунко.
Поради від Ukrsibbank BNP Paribas Group:
-
«Прошийте» інклюзивність у місію компанії. Перш за все, зробіть ваших топменеджерів амбасадорами інклюзивності.
-
Важливо, щоб лінійні керівники розуміли, як поводитися з ветеранами, співробітниками і співробітницями з інвалідністю чи іншими особливими потребами.
-
Підвищуйте обізнаність усіх працівників щодо цінності інклюзивності і підтримувати ініціативи, що сприяють ціннісній трансформації компанії.
Кейс опублікований у каталозі компаній «25 кейсів успішної інклюзіі в українському бізнесі». Каталог створено в межах проєкту «Невидимий ринок талантів», який реалізується Happy Monday у співпраці з Міжнародним фондом «Відродження».