«Обирати рекреаційні проекти слід дуже ретельно, адже частина з них недобудується, а частина після завершення роботи не демонструватиме ті показники дохідності, які обіцяє», — відзначив Євген Лавренюк.

На його думку, перше, на що мають звертати увагу інвестори, це досвід девелопера та керуючої компанії. «Багато проектів без досвіду і вони відразу будують готелі на 200−300 номерів. Я в цьому бізнесі 15 років і ще не наважився на те, щоб будувати такий великий готель, бо дуже складно зробити так, щоб він ефективно працював», — зазначає керуючий партнер УЛІС.

Другий фактор, на який він звертає увагу, — наскільки цей проект довгий в реалізації. «Якщо це комплекс будинків, то можна побудувати 5−10 будинків і інвестиції працюватимуть. Якщо ж мова про великий готель, він не почне працювати доки не буде завершений повністю. Шукайте ті моделі, які простіші і швидкі в реалізації» — пояснює Євген Лавренюк.

Третій важливий фактор — де ці проекти засновані. Тобто, говорить експерт, чи відбувається короткостроковий тренд інтересу до певного регіону, чи це місце залишатиметься туристично привабливим в наступні 10−15 років, необхідні для заробітку на інвестиціях. «Якщо ви пройдете по цих трьох пунктах, то половину нинішніх проектів відхилете», — переконаний він.

Читайте також: Без грошей і кадрів: що відбувається на будівельному ринку України

У свою чергу інвестори, відзначає Лавренюк, також цікавляться у забудовників деяким неочевидними питаннями. Зокрема, чи допомагає бізнес державі, чи працює «в білу», а також чи буде у випадку потреби можливість перевезти будинок до іншого регіону.

Конференція «Жити на відсотки» відбулась 9 листопада у Chamber Plaza у Києві. Подія зібрала в одному місці фінансистів, інвесторів, відомих бізнесменів, лідерів думок та всіх, хто хоче мати найсвіжішу інформацію про інвестиційні тренди. Якщо ви пропустили конференцію «Жити на відсотки», записи доповідей можна придбати за посиланням.