- OpenAI залучила $6,6 млрд інвестицій, що підвищило її оцінку до $157 млрд.
- Ключові інвестори: Thrive Capital, Khosla Ventures, Microsoft та Nvidia.
- Інвестори повинні утриматися від фінансування конкурентів (Anthropic, xAI, Safe Superintelligence).
Стартап OpenAI, творець передового мовного чат-бота ChatGPT, оголосила про завершення раунду фінансування, в ході якого їй вдалося залучити інвестиції у розмірі $6,6 млрд. Ця подія може підняти ринкову капіталізацію компанії до рекордних $157 млрд, що зробить її одним із найдорожчих приватних підприємств на світовому ринку.
До інвесторів, що підтримали компанію, відносяться як її давні партнери — венчурні фонди Thrive Capital і Khosla Ventures, а також технологічний гігант Microsoft, так і новий учасник — компанія Nvidia, відома своїми інноваціями в галузі штучного інтелекту.
Процес фінансування OpenAI
Паралельно з реструктуризацією компанії, що продовжується, і кадровими змінами, включаючи недавню відставку технічного директора Міри Мураті, OpenAI зіткнулася із закриттям низки інвестиційних фондів. Фінансовий директор Сара Фрайар повідомила співробітників про можливість реалізації їх часток у компанії за допомогою тендерної пропозиції, деталі якої будуть уточнені пізніше. Варто зазначити, що раніше цього року частина співробітників уже мала змогу продати свої акції за нижчою оцінкою.
Венчурний фонд Thrive Capital, який раніше інвестував у OpenAI, уклав угоду про додаткове вкладення коштів за умови досягнення компанією певних фінансових показників. Тим часом компанія Apple, яка розглядала можливість інвестування в OpenAI, в результаті відмовилася від участі в цьому раунді фінансування. Новий раунд фінансування було здійснено шляхом випуску облігацій, що конвертуються, які можуть бути конвертовані в акції при виконанні певних умов, пов'язаних з реорганізацією компанії і зняттям обмежень на прибутковість для інвесторів.
Реструктуризація заради інвестицій
Незважаючи на кадрові перестановки, що відбулися, інвестори зберігають оптимізм щодо перспектив розвитку компанії OpenAI. Їхня впевненість підкріплюється амбітними прогнозами генерального директора Сема Альтмана, який очікує суттєвого зростання доходів компанії в найближчому майбутньому.
За попередніми оцінками, у поточному році OpenAI планує досягти виручки у розмірі $3,6 млрд, зберігаючи при цьому високі темпи інвестування в розвиток технологій. Компанія прогнозує ще більш значне зростання доходів наступного року, до $11,6 млрд.
Для мінімізації ризиків, пов'язаних із масштабною корпоративною реструктуризацією, інвестори забезпечили собі певні гарантії. Зокрема, Сем Альтман отримає значний пакет акцій, що має сприяти його мотивації та подальшому розвитку компанії.
Стрімке зростання популярності продукту OpenAI, ChatGPT, та його вражаюча оцінка у $157 млрд свідчать про високу затребуваність технологій штучного інтелекту. За відносно короткий період ChatGPT залучив мільйони активних користувачів, що значно перевищило початкові очікування компанії.
OpenAI прагне монополізації?
Залучаючи інвестиції у розмірі $6,6 млрд від таких великих інвесторів, як Thrive Capital та Tiger Global, компанія OpenAI, розробник популярного чат-бота ChatGPT, прагнула не лише отримати фінансову підтримку, а й забезпечити певні умови співпраці. Зокрема, інвестори були зобов'язані утриматися від фінансування низки компаній, які розглядаються OpenAI як потенційні конкуренти.
До списку цих компаній увійшли розробники великих мовних моделей, включаючи Anthropic та xAI, засновану Ілоном Маском. Також до цього списку потрапила компанія Safe Superintelligence (SSI), створена Іллею Суцкевером, одним із засновників OpenAI. Конкуренція у сфері розробки великих мовних моделей потребує значних фінансових вкладень, і OpenAI прагне мінімізувати ризики, пов'язані з появою сильних суперників.
Крім того, в ході переговорів з інвесторами OpenAI згадала ряд компаній, що спеціалізуються на розробці програм на основі штучного інтелекту, таких як Perplexity та Glean. Це свідчить про прагнення OpenAI розширити сферу своєї діяльності та запропонувати ширший спектр продуктів та послуг, орієнтованих як на корпоративних клієнтів, так і на кінцевих користувачів.
За матеріалами ParadeTrade