З початку повномасштабної війни KSE Foundation обладнав уже 91 сховище у 13 регіонах України, це дозволило повернутись за парти 35 000 школярам і дошкільнятам. Мета нового етапу ініціативи — облаштувати укриття у селах, аби місцеві учні мали можливість ходити до школи офлайн.
«У часи, коли тривоги стали частиною щоденного життя, наш обов'язок — зробити все, щоб діти могли навчатися у безпеці. Це не просто про укриття, це інвестиція у майбутнє, яке починається тут і зараз, в тому числі під час навчання в школах за партами. Особливо важливо підтримати школи в сільській місцевості, де доступ до безпечних умов навчання обмежений. Ми маємо це змінити», — розповідає Наталія Гуріна, заступниця голови правління Райффайзен Банку.
В Україні майже 3,5 мільйона школярів. Близько 20% із них змушені вчитися онлайн — це 600 000 дітей. У селах учням необхідно майже 5 років, аби наздогнати своїх однолітків з великих міст із читання та математики згідно з результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022.
«Парти розміщені просто неба, щоб нагадати, що не у всіх навчальних закладах є власне укриття. Школи не в змозі відновити уроки офлайн, поки не забезпечать дітям і вчителям надійний захисток під час тривог», — каже Світлана Денисенко, директорка KSE Foundation.
Слово «за-хист-ок» на ілюстраціях розділено не випадково: KSE Foundation акцентує на тому, що укриття — це важлива умова, щоб допомагати дітям розвивати свій хист та будувати майбутнє.
Ілюстрації для «За-хист-ку» створив український художник Олесь Дерега. Написати на парті — це один з найвпізнаваніших шкільних способів заявити про себе, про свою потребу в чомусь. Тож якщо вже розповідати людям про укриття у навчальних закладах, то й зробити це логічно було так, як у навчальних закладах: ручкою на парті.
Вартість облаштування місця для однієї дитини в укритті — 150 доларів США.
Підтримати ініціативу можуть усі охочі — навіть просто сфотографувавши та запостивши розписану ручкою парту на сторінках у соцмережах. Кожна людина може перейти за QR-кодом або посиланням й задонатити.
Наразі до кампанії «За-хист-ок» для обладнання укриттів у сільських школах вже долучилися Райффайзен Банк, група компаній Dragon Capital, Видавництво Старого Лева, Укрпошта.
Інформаційно проєкт підтримали: Освіторія, ШоТам, EBA.