Мета кампанії — поліпшити обізнаність громадян про платіжну безпеку та сформувати навички із захисту фінансових даних у віртуальному просторі.
«Майже чверть користувачів фінансових послуг (26%) стикалася зі спробами платіжного шахрайства, зокрема 3% з них втратили гроші. Зрозуміло, що більш активні споживачі, які частіше користуються інтернетом, інтернет-банкінгом, купують онлайн, частіше потрапляють і в поле зору шахраїв. Тому кожному, навіть досвідченим користувачам, варто удосконалювати свої знання з кібербезпеки. Зокрема, обов’язково підвищувати особисту кіберобізнаність щодо правил убезпечення облікових записів, поміркованого користування громадським Wi-Fi, аналізу незнайомих ресурсів для здійснення покупок. Завдяки цій кампанії Національний банк разом із партнерами підвищуватимуть обізнаність українців, щоб і надалі формувати безпечну культуру поведінки суспільства у віртуальному просторі», — зазначив заступник Голови НБУ Олексій Шабан.
«В умовах війни випадки шахрайства значно зросли. Хоча сценарії періодично змінюються, основними методами залишаються фішинг та соціальна інженерія, — розповідає Катерина Мащенко, головна експертка з питань інформаційної безпеки Райфу. — Шахраї постійно вдосконалюють свої методи та схеми, шукаючи нові шляхи несанкціоновано заволодіти коштами громадян».
«Для Райффайзен Банку безпека коштів та даних клієнтів є пріоритетом. Саме тому ми вкотре підтримуємо кампанію #КібербезпекаФінансів і продовжуємо працювати над підвищенням кіберобізнаності наших клієнтів, щоб допомогти їм залишатися в онлайн безпеці», — додала вона.
«Кібербезпека нашої країни — це не лише захищеність державних інформаційних ресурсів, систем та баз даних. Хоча зараз більшість кібератак мають політичну, а точніше військово-політичну складову, діяльність фінансово вмотивованих хакерів так само продовжує нести загрозу. Тому ми повинні продовжувати роботу з посилення обізнаності всіх українських громадян стосовно того, як уберегти себе від діяльності кібершахраїв, які прагнуть викрасти ваші дані та, як наслідок, кошти», — підкреслив Голова Держспецзв’язку Юрій Мироненко.
Під час кампанії Національний банк спільно з партнерами роз’яснюватиме споживачам фінансових послуг базові елементи кібербезпеки:
- як захистити свої облікові записи, комп’ютери, смартфони та інші пристрої від зовнішнього втручання;
- як створювати складні та унікальні паролі;
- як налаштовувати багатофакторну автентифікацію;
- як перевіряти сайти, на яких користувачі вводять свої платіжні дані та файли, мобільні застосунки та інші програми перед завантаженням;
- як правильно використовувати публічну й домашню Wi-Fi-мережі;
- як дбати про програмне забезпечення на власних пристроях та про інші правила безпечної поведінки у віртуальному просторі.
Інформаційна кампанія триватиме до кінця вересня 2024 року у всіх регіонах України. В межах кампанії Національний банк запускає спеціальну вебсторінку «Кібербезпека фінансів» із детальною інформацією про кампанію та правилами поведінки у віртуальному просторі.