Ціни на нафту торгуються близько 80 доларів за барель, що нижче за рівень, необхідний багатьом членам ОПЕК+ для балансування свого бюджету. Занепокоєння з приводу повільного зростання попиту в Китаї, найбільшому імпортері нафти, чинить тиск на ціни.
Обов'язкове скорочення на 3,66 млн. барелів на добу тепер буде продовжено до кінця 2025 року. Тим часом добровільне скорочення на 2,2 млн. барелів на добу буде продовжено на три місяці, до кінця вересня 2024 року. Після закінчення цього періоду добровільні скорочення будуть поступово здійснюватись протягом року, з жовтня 2024 року до вересня 2025 року.
ОПЕК+ бажає дочекатися зниження відсоткових ставок та більш стабільного глобального економічного зростання, а не окремих стрибків зростання, щоб забезпечити стабільну ринкову кон'юнктуру. ОПЕК очікує, що попит на нафту ОПЕК+ у другій половині 2024 року становитиме в середньому 43,65 млн барелів на добу. Цей сценарій передбачає скорочення запасів на 2,63 млн. барелів на добу, якщо видобуток групи залишиться на квітневому рівні в 41,02 млн. барелів на добу. Однак очікується, що це скорочення зменшиться, оскільки добровільне скорочення видобутку на 2,2 мільйона барелів на добу поступово припинятиметься у жовтні 2024 року.
Аналітик Goldman Sachs Даан Струвен заявив на вебінарі, що попит на нафту досягне свого піку у 2034 році. При цьому інвестбанк прогнозує стійкий попит на нафту 2024 року, зазначив експерт. Ціни на поточному рівні можуть призвести до поповнення запасів у Китаї.
У нафтопереробній промисловості, як і раніше, спостерігаються труднощі. Однак видобуток поки не страждає помітно, частково через зростання продуктивності у сланцевій промисловості США.
Інфляція у США за квітень склала 2,7 відсотка, згідно з метрикою, яку Федеральна резервна система використовує для встановлення цільового рівня цінового тиску. Наступне засідання ФРС щодо встановлення ставки відбудеться 12 червня. Очікується, що вони заявлять, що їм потрібно більше даних щодо інфляції, перш ніж знижувати вартість запозичень із поточного 23-річного максимуму в 5,25 до 5,5 відсотка.
Чутлива до політики прибутковість дворічних казначейських облігацій, яка відстежує очікування відсоткових ставок, залишилася незмінною лише на рівні 4,93 відсотка. Прибутковість 10-річних облігацій знизилася на 0,02 відсоткові пункти до 4,53 відсотка. Прибутковість падає і натомість зростання цін.
Індекс долара схильний до зниження. З технічної точки зору, пробою рівня 104 відкриє шлях до наступного рівня 101.
Нині ринки більш ніж повністю оцінюють ймовірність зниження ставки США у грудні. Вони також оцінюють ймовірність такого кроку у листопаді у 80%, а у вересні — у 60%.
Представник ЄЦБ Франсуа Віллеруа де Гальо підтвердив очікування ринку, що якщо не буде серйозних сюрпризів, перше зниження ставки наступного тижня — справа вирішена. Проте інвестори нещодавно оновили свої прогнози щодо ставки ЄЦБ на майбутнє, оцінюючи зниження. Тепер вони вже не чекають, як раніше, на зниження ставки в кожному кварталі в 2024 і на початку 2025 року.
Дані щодо інфляції в Німеччині, що виходять у середу, і дані по Єврозоні в цілому, що виходять у п'ятницю, будуть розглядатися як підказки про те, коли центральний банк може піти на пом'якшення.
На тлі зниження інфляції та очікувань інвесторів щодо зниження ставки від ФРС, біржові індекси отримують підтримку. Можливо зростання цін на індекси стримуватиметься тим, що члени комітету ФРС відкладуть рішення на грудень 2024 року.
Також зростання котирувань фондових індексів можуть стримувати зростаючі ціни на міжнародні контейнерні перевезення. Компанії, що займаються перевезенням товарів з Азії, можуть зіткнутися з тим, що вартість оренди контейнера в найближчий місяць становитиме 10 000 доларів США. Це приблизно вдвічі більше за поточні спотові ставки, пише Bloomberg.
В умовах п'ятимісячного обмеженого судноплавства в Червоному морі індустрія контейнерних перевезень намагається задовольнити попит, який зростає у США та Європі. Інша причина зростання цін полягає в тому, що імпортери замовляють більше товарів, побоюючись різноманітних проблем, починаючи від перевантаженості портів та страйків робітників до підвищення мит на товари китайського виробництва.
Стабільне і довгострокове зростання цін сприятиме зростанню ціни на ланцюжку (виробник => оптовик => роздрібна торгівля => кінцевий споживач), як наслідок — зростання інфляції.
Спотові ставки оренди 40-футового контейнера для перевезення товарів з Азії до Європи (ліворуч) та на Західне узбережжя США (праворуч) у тис. доларів США. Дані: Freightos, джерело: Bloomberg
Матеріал підготовлено Forex Club.
Попередження про ризики: Торгівля фінансовими інструментами є ризикованим заняттям і може принести не лише прибуток, а й збитки. Розмір можливих втрат обмежений сумою залишку на торговому рахунку.