«Ми довго міркували над тим, як зменшити „готівкове навантаження“ на наш бізнес та роботу водіїв, а також дати пасажирам вибір способу оплати за проїзд, що особливо актуально для молоді. Розглянули всі наявні варіанти на ринку еквайрингу та обрали для себе мобільний застосунок „Термінал“ як більш сучасну та зручну технологію безготівкової оплати. За досить короткий термін кількість оплат перевищила відмітку 7000 транзакцій, — говорить директорка автотранспортного підприємства Олена Ругаль. — Серед постійних користувачів послуги не лише молодь, а й пасажири старшої вікової групи».
Рішення «Термінал» Приватбанк у партнерстві з компанією Visa запустив в Україні ще у 2021 році. Застосунок працює на основі технології Visa Tap to Phone, що перетворює сучасні смартфони або планшети на базі операційних систем Android та IOS, обладнані NFC-чіпом, на повноцінний POS-термінал з такими самими суворими протоколами захисту. Грошові операції здійснюються на основі EMV — міжнародного стандарту оплати банківськими картками, що присвоює кожній транзакції динамічну криптограму («токен»), яку неможливо використати повторно, а мобільні девайси забезпечують додатковий рівень біометричної аутентифікації.
«Технологія Tap to Phone — це простий та водночас зручний спосіб долучитися до цифрової економіки для мікро- і малих підприємців, які традиційно залежать від готівки. Це фінансово вигідне рішення спроможне забезпечити клієнтам безконтактну оплату, значно спрощуючи ведення бізнесу у будь-якому місці, у будь-який час», — зазначила Світлана Чирва, віцепрезидентка і регіональна менеджерка Visa в Україні та Молдові.
«Сьогодні ми виходимо до клієнтів мікробізнесу з клієнтоорієнтованою технологією, побудованою з урахуванням особливостей роботи та очікувань підприємців. Відтепер для підключення до справжнього еквайрингу нічого не потрібно додатково робити і чекати. Повноцінним POS-терміналом може стати звичайний смартфон. І це дуже вигідне рішення, тому що немає жодних фіксованих комісій та абонплат», — повідомив керівник напрямку торгового еквайрингу Приватбанку Сергій Макаренко.
Інноваційне рішення «Термінал» на основі технології Tap to Phone відкриває ширші можливості для мікро- та малого бізнесу та дозволяє покупцям насолодитися перевагами зручної та безпечної безконтактної оплати від Visa під час щоденних поїздок, прогулянок або розваг. Застосунок підходить для таких сфер:
-
зовнішня роздрібна торгівля (ярмарки, виставки, фестивалі, фуд-корти, «вулична» кава тощо);
-
розваги (парки, атракціони, сезонні зони відпочинку);
-
платежі в черзі, що зменшують час на обслуговування клієнтів;
-
островки в ТЦ, магазини одягу, надавачі послуг краси або практикуючі лікарі;
-
спільний збір коштів;
-
служби доставки, логістика та поштові сервіси;
-
страхування;
-
організація концертів, свят, тощо;
-
торгівля товарами і послугами з нечастими транзакціями.
Щоб скористатися рішенням, підприємцям потрібно завантажити мобільний застосунок «Термінал» з Google Play або AppStore, зареєструватися та вказати дані користувача. Застосунок сумісний з мобільними телефонами та планшетами:
-
на базі Android 10.0 та вище, оснащеними NFC-чіпом із вимкненим root-доступом (правами суперкористувача) або доступом розробника;
-
пристрій з ОС іOS 16.4 або вище, модель пристрою iPhone XS або вище.
Сама ж технологія Tap to Phone побудована на основі EMV — міжнародного стандарту оплати банківськими картками, коли кожна транзакція містить динамічну криптограму («токен»), яку неможливо використати повторно. Ця технологія дозволяє фінансовим інституціям та фінтех-компаніям побудувати власний еквайринг, запропонувавши своїм клієнтам сервіс прийому оплати на смартфон з такими ж протоколами захисту, як-от у звичайного POS-термінала. Водночас мобільні девайси матимуть додатковий рівень біометричної аутентифікації.