Читайте сторінку«Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Згідно з результатами дослідження, цього року українці не зволікатимуть з підготовкою до свят. 64% мають наміри розпочати шопінг у період з 1 до 24 грудня. Торік українці переважно відкладали покупки на другу половину грудня.

Бюджет

Для 56% українців бюджет становитиме від 1 000 до 5 000 грн. У 2022 році таку ж суму були готові витратити 49% респондентів.

Святкування

Через перехід України на новий календар більша частина українців (майже 45%) святкуватиме Різдво 25 грудня і тільки 17% - 7 січня. Двічі планують святкувати 32% опитаних.

49% українців витратять більше коштів на святкування Нового року, порівнюючи з Різдвом. Найбільше коштів на святкування Нового року планують витратити респонденти у східних областях України, в той час як на святкування Різдва — в західних областях.

Найпопулярніші товари

Найпопулярнішими категоріями товарів усе ще залишаються харчі, одяг та взуття, предмети домашнього вжитку та алкогольні напої.

«Цікавим та надихаючим спостереженням для нас стало те, що молоде покоління українців (18−27 років), незважаючи на війну та всю непередбачуваність, яку вона зумовлює, найбільше серед інших вікових груп готові витрачати кошти на облаштування свого побуту, купуючи меблі, посуд, декор тощо», — заявив директор, керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції «Делойт» в Україні Олександр Ямпольський.

Місце для шопінгу

Основним місцем для різдвяного та новорічного шопінгу залишатимуться супермаркети та великі торговельні центри. Серед онлайн-покупців 92% віддадуть перевагу смартфону для здійснення шопінгу, що значно більше, ніж рік тому (66%).

Гроші на благодійність

Дві третини респондентів (68%) планують спрямувати частину свого різдвяного та новорічного бюджету на благодійність (минулого року — 61%). 86% із них направлять допомогу захисникам на передовій.

Також 66% українців віддадуть перевагу продавцям, які підтримують ЗСУ та постраждалих від війни цивільних, переказуючи на допомогу частину коштів з кожної покупки.

63% покупців принципово не купують товари у продавців/виробників, які не залишили ринок рф, а ще 22% не знають, як перевірити, чи залишив продавець/виробник товару ринок рф.

Крім цього, цьогоріч українці готові відкласти покупку «тут і зараз» та чекати на доставку товарів за нижчою ціною з-за кордону, якщо вона буде:

  • дешевою або безкоштовною — 37%,
  • швидкою — 17%,
  • якщо сайт для замовлення товару буде зручним — 12%.
  • Рік тому покупці не готові були очікувати на товар з іншої країни, навіть якщо він був дешевшим на 20%.

Дослідження

Дослідження проводилося методом онлайн-опитування за квотованою вибіркою, яка відповідає соціально-демографічному портрету населення України. В опитуванні взяли участь понад 1000 респондентів з усіх регіонів України (за винятком тимчасово окупованих територій та АР Крим), а також українці, які перебувають за кордоном.