Працює це так. Підприємець (франчайзі) купує у компанії (франчайзера) готову бізнес-модель, право на використання торгової марки, інструкції щодо виробництва товарів чи надання послуг, базу контрагентів, необхідне обладнання, рекламу. Перелік складових франшизи у кожної компанії може відрізнятися. Головне, підприємець-початківець отримує підтримку при старті і надію на те, що він вийде вдалим.

«Мінфін» підібрав декілька цікавих франшиз, у які можна інвестувати в 2024 році.

Sushi Story

Кількість франшиз в Україні 49 франшиз та 30 власних закладів
Вартість франшизи Від $3000
Необхідний початковий капітал Від $25000
Вступний внесок Від $3000
Роялті (за місяць) 3,5%
Маркетинговий збір (за місяць) 0%
Термін окупності Від 18 міс
Прибуток (за місяць) До $4000

Українська мережа закладів японської та паназіатської кухні take away та доставки з 10-річним досвідом. Наразі заклади Sushi Story є в Україні та Польщі.

Франчайзі пропонують відкриття бізнесу за 1,5 місяці. Він отримає відпрацьовану роками бізнес-модель, а також підтримку з будь-якого питання. Але є одна важлива умова — йому потрібно особисто приймати участь в бізнесі, а не бути виключно інвестором.

Є певні вимоги і до приміщення. Його розмір має становити від 25 кв.м., а також необхідно мати в наявності всі потрібні комунікації.

Після того, як франчайзі підпише договір із компанією, почнеться спеціальне навчання. Далі підприємець отримає таку підтримку:

  • Супровід до відкриття.
  • Супровід протягом 5 років аккаунт-менеджера.
  • Розміщення на сайті, в мобільному додатку, встановлення програмного забезпечення, сезонне оновлення меню та дизайн-макетів протягом 5 років.

Війна внесла свої корективи в умови роботи за франшизою.

«Зменшився розмір паушального внеску та орендні ставки для приміщень. Стало дешевше та простіше зайти в цей бізнес. Попит населення при цьому не змінився. Люди продовжують їсти суші, але посилилися ризики щодо збільшення терміну окупності, у зв’язку з різними факторами нестабільності в країні: курс долара, обстріли, окупація та інше», — зауважила Ірина Лукіяник, керівник відділу франчайзингу Sushi Story Ukraine.

HelloHelen

Необхідний початковий капітал €10 000
Вступний внесок 0
Роялті (за місяць) 0
Маркетинговий збір (за місяць) 0
Термін окупності 10 міс.
Прибуток (за місяць) €1900

HelloHelen займається реалізацією нішевої парфумерії нового покоління преміум-якості. Співпрацю пропонують в одному з двох форматів — або опт для того, щоб продавати продукцію у салонах краси чи різноманітних магазинах (із декором, квітами, одягом), або ж франшиза.

Щодо придбання франшизи — у компанії є чіткі вимоги. Насамперед, у місті, де відкриватиметься торгова точка, повинно бути від 200 000 населення. Розміщувати її необхідно в топових ТЦ чи ТРЦ із найкращою позицією щодо конфігурації будівлі. Прохідність у такому місці має бути понад 1 000 осіб на день. Найкраща локація — біля магазинів одягу чи нижньої білизни.

Підтримка франчайзі надається у наступному вигляді:

  • Брендбук.
  • Макети брендованих та рекламних матеріалів.
  • Маркетингова підготовка до відкриття.
  • Програма лояльності.
  • Додаток для формування замовлення.
  • Підключення та налаштування інформаційних систем.
  • Навчання персоналу роботі з інформаційними системами.
  • План продажу перед відкриттям.
  • Єдина цінова політика.
  • Стандарти проведення інвентаризації товарів та товарно-матеріальних цінностей.
  • Стандарти ведення клієнтської бази.
  • Портрет цільової аудиторії.
  • Техніки продажів, стандарти обслуговування клієнтів.
  • Алгоритм дій у конфліктних ситуаціях із покупцями.
  • Способи залучення клієнтів.
  • Методологія пошуку співробітників.
  • Критерії підбору персоналу.
  • Навчання з асортименту та техніки продажів, фінальне тестування співробітників.
  • База навчальних матеріалів.

Загалом, покупець франшизи отримує бізнес-модель із прорахованими ризиками, яка довела свою ефективність навіть у кризовий період, продуману до деталей схему взаємодії з центральним офісом, допомогу у підготовці персоналу та ексклюзивні закупівельні ціни на якісну парфумерію. І все це без жодного паушального платежу та роялті.

О Маркет пиво та напої

Кількість франшиз в Україні 16
Вартість франшизи Вступний або паушальний внесок — $3000
Необхідний початковий капітал $34 000 (включає вартість франшизи, оренду і ремонт приміщення, закупівлю обладнання, меблів і першої поставки товару, та маркетинг при запуску)
Роялті (за місяць) відсутнє
Маркетинговий збір (за місяць) 6000 грн/міс.
Термін окупності 12−14 місяців
Прибуток (за місяць) Від $1500 до $2500 в перший рік роботи

«О Маркет» — мережа магазинів пива та напоїв національного виробника «Оболонь», яка налічує 30 магазинів у Києві та області, Полтаві, на Сумщині та на Хмельниччині. Серед асортименту напої виробництва столичної «Оболоні» та регіональних пивоварень у Фастові та Охтирці, вина власного імпорту, снекова продукція та міцний алкоголь.

Компанія хоче бачити своїм франчайзі підприємця з досвідом в торгівлі та власним капіталом для інвестицій, а новий магазин — у місті з понад 40 000 населення.

Локації для розміщення торгових точок повинні мати хороший транспортний і пішохідний трафік, а також паркувальну зону. Перевагою є сусідство з маркетами, продуктовими магазинами та мережевими торговими об'єктами.

«Сусідство з конкурентами нас не лякає. Приміщення бажано обирати від 60 кв.м., обовʼязково з водопроводом і каналізацією, та великим складом. Плюсом є наявність великих вікон, що працюють на залучення клієнтів», — пояснив Андрій Ярешко, керуючий мережею магазинів «О Маркет».

Франчайзі отримують повну підтримку на всіх етапах, починаючи від пошуку приміщення, закінчуючи його дизайном, асортиментом товарів та рекламою. Персонал нових магазинів проходить стажування і навчається на онлайн-платформі, всі матеріали доступні цілодобово. Є окремий телеграм-канал, де партнер отримує актуальну для роботи інформацію.

Після відкриття магазину за франчайзі закріплюється менеджер від «О Маркет», який контролює поставки продукції і надає інші рекомендації. Комунікація відбувається постійно.

«О Маркет», як фірмова мережа «Оболоні», працює з 2016 року, але франшизу компанія почала продавати у 2023 році, врахувавши більшість ризиків.

«На наших власних магазинах ми вже випробували антикризові рішення: як забезпечити роботу під час блекаутів, тривог та інших малоприємних моментів. У нас є унікальні продукти, ексклюзивно представлені лише в мережі „О Маркет“, які мають свою аудиторію. Зрештою, є такий важливий фактор, як ціна — прямі поставки від виробника дозволяють нам встановлювати чесні ціни для клієнтів, і тим самим забезпечувати очікуваний дохід нашим партнерам», — резюмує керуючий мережею «О Маркет».

Kramline

Кількість франшиз в Україні 5
Необхідний початковий капітал 2 000 000 грн
Вступний внесок 400 000 грн
Роялті (за місяць) 12 000 грн
Маркетинговий збір (за місяць) 1 000 грн
Термін окупності 12−16 місяців
Прибуток (за місяць) 104 500 грн

Kramline — нова компанія на ринку франшиз, яка дає можливість інвестувати у ексклюзивну мережу рибних магазинів. Франчайзер доставляє рибу з 40 країн світу з усіма сертифікатами якості та є найбільшим імпортером у цій ніші на заході України. До того ж, компанія організувала власне виробництво пресерв, копченої та слабосоленої продукції.

Для старту співпраці до франчайзі є такі основні вимоги:

  • Площа приміщення — від 40 до 60 кв.м.
  • Локація — спальний район, близько до зупинки громадського транспорту, бажано наявність парковки, якірних магазинів, аптек, пошти, банкоматів і супермаркетів.
  • Приміщення — МАФ або магазин із окремим входом без сходів, наявність вітрини, місця під вивіску.
  • Густота населення — відстань між магазинами Kramline: 1,5−2 км
  • Технічні характеристики: потужність не менше, ніж 30 кВт та наявність таких комунікацій, як опалення, вода та каналізація (бажано).

Оксана Ківак, керівник відділу розвитку Крамар ЛТД, запевнила «Мінфін», що під час відкриття франшизи компанія надає повний супровід, забезпечує навчання персоналу та всі необхідні консультації. Підприємець отримує список акційних пропозицій з рекомендованими цінами до завершення договору.

EKONOMBUD

Кількість франшиз в Україні 6
Вартість франшизи $40000
Необхідний початковий капітал $10000
Вступний внесок 0
Роялті (за місяць) 5%
Маркетинговий збір (за місяць) $1000
Термін окупності 7−10 міс.
Прибуток (за місяць) Від $4000

EKONOMBUD надає будівельні послуги з тепло- та гідроізоляції. Франчайзі отримують повний комплект обладнання та транспорт для виконання будь-якого завдання з утеплення пінополіуретаном (ППУ), гідроізоляції полісечовиною (ПМ).

Покупець франшизи має бути підприємцем у сфері будівництва, який готовий відкрити повноцінну філію компанії у своєму регіоні. Ще одна важлива умова — працювати потрібно в обласному центрі.

Підтримка франчайзі надається протягом усього періоду співпраці у таких напрямках:

  • маркетинг;
  • юридична;
  • фінансова;
  • HR;
  • відділу якості;
  • відділу продажу;
  • виробництво.

В EKONOMBUD готові забезпечити франчайзі швидкий старт, можливість працювати під відомим ім'ям, доступ до випробуваних методів та технологій і навіть клієнтів.

Компанія і її партнери продовжують працювати в Україні і отримувати прибуток. Навіть сьогодні, попри велику війну. «Хоча, на жаль, ми не можемо працювати на тимчасово окупованих територіях», — пояснив Андрій Бондар, засновник франшизи. Також EKONOMBUD активно шукає партнерів для виходу на міжнародні ринки.

Cyberion

Кількість франшиз в Україні 5 власних клубів, 10 по франшизі
Вартість франшизи $13500
Необхідний початковий капітал від $80 000
Роялті (за місяць) 5%
Маркетинговий збір (за місяць) 0
Термін окупності від 14 місяців
Прибуток (за місяць) від $5000

За цією франшизою можна відкрити власний кіберспортивний клуб. Це ніша, яка зараз динамічно розвивається у світі. Україна, де кіберспорт визнали офіційним видом спорту у 2020 році, підхоплює також цей тренд. Тому у Cyberion вважають, що саме зараз є можливості формувати його та зайняти топові місця на ринку.

Франчайзі допомагають підібрати приміщення, зробити дизайн-проєкт закладу. Далі забезпечується повний супровід будівництва з можливістю отримати ексклюзивні знижки від усіх постачальників та підрядників. Окремо проводиться навчання адміністраторів та керуючого.

Еко Лавка

Кількість франшиз в Україні 32
Необхідний початковий капітал загальна сума інвестицій близько 800 тис. грн
Вступний внесок 65 000 грн
Роялті (за місяць) 3% від обороту
Маркетинговий збір (за місяць) 0
Термін окупності 14−24 міс.
Прибуток (за місяць) 34000−300000 грн

Мережа гастромаркетів здорового харчування, яка на ринку 12 років та не припиняла роботу, навіть попри війну. Франшизу можна відкрити у будь-яких районах, головне, щоб локація з хорошим трафіком. Серед вимог — фасад, базовий ремонт, а також площа від 7 квадратних метрів.

Щодо потенційного покупця франшизи — вимоги мінімальні. «Еко лавку» може відкрити людина навіть без досвіду роботи, франчайзер готовий співпрацювати з таким партнером.

Fast Line Studio

Кількість франшиз в Україні 2 салони в Україні, 3 салони в Польщі
Вартість франшизи €10000 паушальний внесок
Необхідний початковий капітал від €50 000
Вступний внесок €10000
Роялті (за місяць) 8% від обороту
Маркетинговий збір (за місяць) тільки оплата прямих рекламних витрат згідно з фінансовим планом
Термін окупності 3 роки
Прибуток (за місяць) €2500-€4000

Fast Line Studio — мережа салонів краси з особливим підходом до клієнтів. Салон надає паралельні послуги — за 90 хвилин в ньому роблять те, що інші салони за 3−4 години: манікюр, педикюр, брови і волосся. В результаті, клієнти суттєво заощаджують час, а салон має змогу отримати потрійний дохід.

Керуючий партнер мережі салонів краси Fast Line Studio Марія Терехова уточнила, що для відкриття салону за франшизою знадобиться приміщення у житловому комплексі площею 40−60 кв.м. При цьому квартир у ЖК має бути понад 1 000.

I Love Kebab

Кількість франшиз в Україні 100 закладів у 35 містах України
Вартість франшизи 1. в містах із кількістю населення до 100 тис. осіб — $4000 паушальний внесок
2. в містах з кількістю населення від 100 тис. осіб — $6000 паушальний внесок
Необхідний початковий капітал формат S — площа закладу від 20 до 40 м². Сума інвестицій складе від $30 000
формат M — площа закладу від 40 до 80 м². Сума інвестицій складе від $35 000
формат L — площа закладу від 80 до 120 м². Сума інвестицій складе від $45 000
Також, є формат Фудтрак — новий, сучасний та дуже зручний вид франшизи від I love kebab!
Орієнтовна вартість відкриття вагончика разом із обладнанням від 30 000 $.
Роялті (за місяць) 2% від валового прибутку
Маркетинговий збір (за місяць) 0,5% від валового прибутку
Термін окупності 12−20 міс.
Прибуток (за місяць) $1500-$10 000

Назва говорить сама за себе. Це — мережа закладів, у якій готують кебаб із крафтовим м’ясом власного приготування та фірмовим соусом.

У компанії є 2 види співпраці з франчайзі: активна та пасивна модель. Перша передбачає повне залучення партнера у ведення бізнесу: вивчення концепції, керування персоналом та контроль інших процесів. Якщо ж франчайзі обирає пасивну модель, то він виступає в ролі інвестора — фінансує проєкт, а управління закладом повністю на себе бере керуюча компанія.