► Читайте телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
413 звернень — це в 1,4−2,3 раза більше, ніж у попередні періоди, динаміка наступна:
- 2021 рік — 288 звернень;
- 2022 рік — 181 звернення;
- 2023 рік — 413 звернень.
У Нацбанку розповіли, як розподіляються 882 звернення громадян, зібраних у 2021—2023 роках:
- 462 — на банки з державним капіталом;
- 243 — на банки з приватним українським капіталом;
- 167 — на банки іноземних банківських груп;
- 10 — без вказівки банків.
«На нашу думку, більше скарг надходить на банки з державною часткою капіталу, оскільки вони обслуговують більше фізичних осіб», — пояснили в Національному банку.
Читайте також: Найкращий відгук жовтня: за що Приватбанк заморозив і не віддає клієнтці 116 тис. гривень
Станом на 1 вересня 2023 року лідером за кількістю вкладників-фізособ був державний Приватбанк, який обслуговував 24,2 млн осіб. А 5 найбільших банків за цим показником виглядала так:
- Приватбанк — 24,2 млн вкладників;
- Ощадбанк — 12,7 млн вкладників;
- Універсал Банк (monobank) — 7,6 млн вкладників;
- А-Банк — 3,2 млн вкладників;
- Райффайзен Банк — 3 млн вкладників.
Регулятор також уточнив для «Мінфіну» питання, які найчастіше стосуються скарги населення на банківський фінмоніторинг:
- Неможливість/небажання людини надати документи на запит банку, що підтверджують походження коштів, або нерозуміння клієнта, які саме документи вимагає банк.
- Неможливість проведення дистанційної ідентифікації під час відкриття рахунку чи актуалізації даних.
- Відмова у проведенні фінансових операцій на підставі документів, що втратили чинність. Наприклад, паспорти без вклеєного фото у 25 та 45 років.
- Безпідставне, на думку скаржника, блокування операцій за рахунками.
Запрошуємо на найбільшу конференцію з інвестицій від Мінфіну — Жити на відсотки.
Це унікальний шанс дізнатися про таємниці інвестицій від експертів: найактуальніші стратегії, практичні поради та можливість поповнити свій інвестиційний арсенал. Простими словами про важливе!
Приєднуйся до нас за цим посиланням !