Далі шахраї від імені власника акаунту розсилають підписникам однакові повідомлення такого змісту: «Привіт! Позич, будь ласка, гроші до завтра! Дуже треба!».
Суму шахраї зазначають різну, вказують номери своїх карток, привласнюючи в такий спосіб кошти осіб, які погоджуються їм позичити.
Як запобігти зламу акаунтів у соціальних мережах та месенджерах:
- створювати складні та унікальні паролі для кожного акаунту;
- налаштовувати двофакторну автенфікацію всюди, де це можливо. Багатофакторна автентифікація — це, коли для входу до акаунту, крім логіна та пароля, потрібно ввести код підтвердження, що приходить на смартфон, електронну скриньку або у відповідний додаток;
- не переходити за сумнівними посиланнями;
- тримати в секреті свої логіни та паролі;
- не вводити свої логіни та паролі від акаунтів на незнайомих та підозрілих вебсайтах. Перш ніж ввести логін та пароль — перевірте адресу необхідного ресурсу, адже будь-які відмінності можуть свідчити про те, що ви опинилися на фішинговому сайті.
Що робити, якщо отримали повідомлення від друга з проханням позичити гроші:
- запитати у друга те, що можете знати тільки він та ви. Таке запитання одразу викриє шахрая;
- перетелефонувати другові за номером, який ви точно знаєте, а не на той, що зазначений в акаунті сторінки в соціальних мережах/месенджері. Бо, якщо шахрай зламав сторінку, то міг змінити номер телефону в профілі жертви.
Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції.
Більше інформації про правила платіжної безпеки на сайті #ШахрайГудбай.