Цьогорічна кампанія є продовженням першої подібної кампанії, що пройшла у 2020 році й триватиме до кінця 2023 року. Під час повномасштабної війни платіжне шахрайство не зникло, навпаки спостерігалося збільшення проявів кібершахрайства та кіберзлочинності. За минулий рік лише 14% випадків платіжного шахрайства від загальної кількості здійснювалося через фізичні пристрої (торговельна мережа, банкомати, пристрої самообслуговування), а 86% — в мережі Інтернет.
«Ми з радістю підтримали Всеукраїнську ініціативу від Національного банку України, адже обережність та фінансова обізнаність є найкращими засобами в боротьбі з шахраями. Кредобанк нагадує своїм клієнтам на усіх каналах комунікації про правила безпечних онлайн-платежів та інших фінансових операцій, а також проводить постійно просвітницькі заходи щодо фінансової безпеки українців.», — говорить перший заступник голови правління АТ «Кредобанк» Войцєх Тарасюк.
Під час Всеукраїнської кампанії українцям нагадуватимуть основні базові правила платіжної безпеки:
- необхідно тримати в секреті смс-коди від банків та мобільних операторів, три цифри на звороті картки (CVV-код), логіни та паролі від інтернет-банкінгу;
- перш ніж ввести в будь-яку форму дані своєї платіжної картки або паролі до інтернет-банкінгу, необхідно перевірити URL-адресу необхідного ресурсу, адже будь-які відмінності можуть свідчити про те, що користувач опинився на фішинговому сайті.
«Ми впевнені, що кампанія #ШахрайГудбай особливо актуальна під час війни, коли шахраї використовують вразливість громадян, їх тривогу, скрутний стан. Протидіяти цьому можна лише через обізнаність та критичне мислення. Характерно, що більшість випадків, коли громадяни втрачають свої кошти, виникають через розголошення ними даних своєї картки, одноразових паролів для підтвердження операцій, даних для входу до інтернет-банкінгу. Половина від загальної суми збитків від шахрайства з платіжними картками відбулася через соціальну інженерію. Їх можна було б уникнути, пам’ятаючи та дотримуючись правил безпечного використання платіжних карток, — зазначив директор Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Андрій Поддєрьогін. — Завдяки цій кампанії Національний банк разом із партнерами сподіваються нагадати якомога більшій кількості громадян, особливо молоді, яка є найбільш активним користувачем, важливі правила платіжної безпеки, підвищити обізнаність українців та продовжувати формувати в них безпечну культуру поведінки у віртуальному просторі».
У межах кампанії #ШахрайГудбай проводитимуть також масштабну просвітницьку роботу в навчальних закладах до 31 травня 2023 року, яка спрямована на підвищення рівня знань дітей та молоді з платіжної безпеки. Для цих освітніх заходів було створено окремий сайт, де описано детальні умови участі в марафоні та конкурсах.
Упродовж року Національний банк разом із партнерами інформуватимуть громадян про те, як вберегтися від платіжного шахрайства, зокрема через оновлену тематичну вебсторінку #ШахрайГудбай із детальною інформацією про кампанію та правила поведінки у віртуальному просторі.