Читайте сторінку«Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

За даними агентства, щонайменше 23 млн барелів російської сирої нафти та додаткових обсягів нафтопродуктів було перекачано з одного танкера на інший у затоці Лаконікос з початку 2023 року.

Грецька влада каже, що їхні можливості для втручання обмежені, оскільки діяльність відбувається за межами шестимильної межі територіальних вод країни в цьому районі.

Трейдери та судноплавні компанії знайшли безліч способів забезпечити надходження російської нафти, і це лише останній приклад. Подібна діяльність спостерігалася поблизу Сеути, іспанського анклаву на півночі Африки. Величезний тіньовий флот танкерів також виник, щоб допомогти країні подолати санкції.

Для безпечного переміщення вантажів у морі потрібні кілька ключових послуг. Фірмам Європейського Союзу дозволено надавати ці послуги, лише якщо вантаж на борту придбано за ціною, встановленою G7, або нижче.

Головний представник ЄС з питань торгівлі Валдіс Домбровскіс заявив, що блок стежитиме за виконанням санкцій і працюватиме з країнами, де спостерігаються незвичні моделі торгівлі.

Читайте також: Росія в січні втратила $8 мільярдів через обмеження цін на нафту

«Щоб санкції були ефективними, одна справа — це, звичайно, приймати сильні політичні рішення, але інша справа — контролювати виконання санкцій, щоб вони ефективно реалізовувалися», — сказав він у розгорнутій відповіді на запитання про діяльність біля Греції.

Зв'язок з Азією

Після заміни вантажів танкери-приймачі переправляють нафту на тисячі миль покупцям в Азії.

Греція є найбільшою у світі країною, що володіє нафтовими танкерами, і коли ЄС вів переговори про обмеження цін на російську нафту, ця країна була серед тих, хто наполягав на підвищенні порогів. Греція також була серед тих, хто виступав за послаблення обмежень на транспортування російської нафти, коли обговорювалися відповідні заходи.

Багато залучених суден старі, і їхній страховий статус неясний. Середній вік танкерів, які перевозять нафту з Греції, становить 18 років. Найстаріший із них був побудований у 1997 році.

Згідно з правилами ЄС, компанії повинні проводити належну перевірку, а також перевіряти та збирати сертифікати, які підтверджують, що нафтові вантажі закуповуються за обмеженням ціни. Влада також повинна проводити перевірки та контроль компаній.