►Читайте «Мінфін» у Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси

Де найбільше зросла безготівкова оплата

Найбільш помітно частота безготівкових оплат впродовж року зросла у таких категоріях: комунальні послуги — де 75% опитаних здійснювали оплати у безготівковій формі завжди або найчастіше, ліки (61%), квитки на потяг, міжміські автобуси та літаки (47%), одяг та взуття (46%), а також проїзд у міському громадському транспорті (26%).

При розрахунках у фізичних торгових точках 59% українців обирають саме безготівкові оплати, а 8% взагалі уникають магазини, де можливість оплати карткою відсутня.

Серед платіжних сервісів, які набули актуальності під час війни, особливої уваги заслуговує послуга «Готівка на касі», що дозволяє знімати готівку безпосередньо на касах магазинів, АЗС, аптек та інших торговельних точок при оплаті покупок карткою. Цим сервісом минулого року скористалися 37% опитаних українців.

У 2022 році українці купували онлайн з такою ж частотою, як і в довоєнний рік: 88% мали досвід онлайн-замовлень, при цьому 64% опитаних робили покупки онлайн від одного до кількох разів на місяць.

Дослідження показало, що в онлайн-оплатах українців помітно зросло використання цифрових гаманців (Apple Pay, Google Pay та ін.): 37% опитаних, що на 17 вп більше ніж роком раніше, вказали такий варіант оплати як один із найчастіших. Водночас знижується кількість людей, які оплачують онлайн-замовлення готівкою при отриманні товару: якщо у 2021 році таких було 39%, то минулого року їхня кількість зменшилася до 28%.

Допомога — без готівки

Благодійність стала важливою частиною життя українців. Так, згідно з дослідженням MasterIndex, дві третини (66%) українців донатили безготівково протягом року.

Серед усіх українців, що отримували грошову допомогу від міжнародних організацій чи фондів у 2022-му році — 90% отримували її на банківську картку.

Операції з криптовалютами

Українці продемонстрували у 2022 році все більше зацікавлення криптовалютою. 30% респондентів здійснювали або планують здійснити операції з криптою: 13% вже мали такий досвід, що вдвічі більше ніж роком раніше, а 17% — планують здійснити крипто-операції упродовж цього року.