►Читайте телеграм-канал«Мінфіну»: головні фінансові новини
Які товари найбільше цікавили українців у 2022 році
Упродовж минулого року українці на OLX найбільше цікавилися покупкою мобільного телефону чи смартфону — кількість користувачів, які відгукувалися на відповідні оголошення майже вчетверо перевищила інтерес до другої популярної позиції.
Десятка найбільш затребуваних товарів у 2022 виглядає так:
- мобільний телефон/смартфон — понад 11,9 млн користувачів відгукнулися на оголошення;
- аксесуари для телефонів — 3,2 млн;
- верхній одяг — 3,2 млн;
- одяг для дівчаток — 2,9 млн;
- ноутбуки — 2,4 млн;
- товари для полювання/риболовлі — 2,4 млн;
- одяг для хлопчиків — 2,3 млн;
- кросівки — 2,3 млн;
- електроінструмент — 2,2 млн;
- Комплектуючі та аксесуари — 2,1 млн.
Читайте також: AliExpress дозволить покупцям з Європи оплачувати товари після отримання
Середній чек
Середній чек покупок за рік знизився та склав 539 грн. Водночас показник 2021-го року був на 37% вищим (738 грн).
Найзручніше купувати зі смартфона
Згідно з даними дослідження, 78% українців купують онлайн зі смартфона, 40% із них — через мобільні додатки Інтернет-магазинів.
За статистикою OLX, найчастіше покупки здійснюють із застосунків на смартфонах Android — майже 47% користувачів платформи. Додатки для iOS та мобільні версії сайтів склали по 15% усіх візитів.
Водночас найменшою є частка тих, хто здійснює покупки з комп’ютера чи ноутбука —майже 9%. А от географія доставок традиційно охопила найбільші українські міста — Київ, Харків, Дніпро, Одесу та Львів.
Як змінився портрет покупця
Протягом останніх шести місяців найчастіше в Інтернеті купували жінки віком до 25 років, які проживають на Заході та Сході, працевлаштовані та мають більш високий дохід (понад 15 тис. грн на місяць).
Водночас відновлення рівня онлайн-покупців сталося за рахунок жінок без дітей, жителів Заходу, працевлаштованих із середнім або високим рівнем достатку, а також тих, хто нікуди не виїжджав після 24 лютого.
Найбільше зросла частка покупок одягу (+32%) та побутової техніки (+25%), а самі покупці стали все частіше оплачувати товари картою.
Також збільшилась готовність надсилати передоплату, однак здебільшого лише за умови, якщо в онлайн-магазині раніше вже замовляли знайомі (52% опитаних).
Водночас зменшилася й частка тих, хто натрапляв на Інтернет-шахраїв (з 27% до 20%).