Читайте «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси

Сінгапур не заборонив імпорт російської нафтової продукції, хоча фінансові установи, що базуються на острові, забороняють фінансувати або співпрацювати з російськими компаніями.

Проте обробка та торгівля російським паливом залишається делікатною проблемою в регіоні, оскільки деякі покупці не хочуть, щоб їх бачили при купівлі таких вантажів.

Зростання потоків

Потоки російської сирої нафти та палива до Азії та Близького Сходу різко зросли після війни Росії проти України. Такі поставки все частіше потрапляють до центрів змішування та перерозподілу, таких як Сінгапур і Фуджейра в Об'єднаних Арабських Еміратах, де їх можна змішувати, перепаковувати та реекспортувати по всьому світу.

Ця тенденція збільшення обсягів поставок з Росії до Азії та зростання ролі хабів у їхньому перерозподілі може ще більше посилитися найближчими тижнями, оскільки Європа готується запровадити нові санкції щодо російських нафтопродуктів 5 лютого.

Читайте також: Рекордні знижки на російську нафту скоротили доходи Кремля на $3 мільярди — МЕА

Учасники нафтового ринку зацікавлено дивляться, де російські палива, такі як газойль, нафта та мазут, знайдуть домівки, оскільки багато азійських країн не займають жорсткої позиції щодо санкцій.

«Ми спостерігали збільшення кількості запитів щодо короткострокового/спотового зберігання в період до грудня», — заявив представник фірми зі зберігання нафти Advario Asia Pacific Pte.

Він також додав, що компанія перевіряє джерело продуктів, щоб переконатися в дотриманні санкцій, перш ніж їх прийняти.

Представник сінгапурської компанії Jurong Port Universal Terminal Pte. відмовився коментувати конкретні переміщення продукції, але сказав, що компанія дотримується всіх застосовних санкцій.

Оренда сховищ

Advario, Jurong Port, Horizon і Royal Vopak експлуатують комерційні танкери в Сінгапурі. При цьому шестимісячна оренда сховища для сінгапурського мазуту або сирої нафти зросла на цілих 17%-20% у порівнянні з минулим роком, повідомили керівники компаній-операторів резервуарів.

Читайте також: США анонсували нові санкції проти РФ

Дані відстеження суден Vortexa Ltd. показали, що в грудні 2022 року сінгапурські нафтоприймальні термінали прийняли більш ніж удвічі більше обсягів російської нафти і мазуту, ніж рік тому. Місто-держава отримала 2,6 млн барелів нафти, що майже в 40 разів перевищує обсяг, отриманий роком раніше.

Збільшення кількості російської нафти, що надходить до резервуарів Сінгапуру, ймовірно, буде реекспортовано на ринки Північно-Східної Азії, сказав глобальний керівник відділу зрідженого природного газу в промисловому консультанті FGE, що базується в Сінгапурі, Армаан Ашраф.

Імовірно, що такі центри, як Сінгапур і Фуджейра, продовжуватимуть відігравати важливу роль у ребрендингу поставок для розповсюдження у відповідних регіонах, додав він.

За словами старшого віце-президента сінгапурської консалтингової компанії Miyabi Industries Вільяма Тана, трейдери та постачальники палива займаються зберіганням і змішуванням нафти через «дуже хороші» прибутки від такої діяльності.