Читайте сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Залежність від російського дизелю

Як зазначається, європейські країни дуже залежать від російського дизелю. У 2021 році понад половини всіх морських постачань дизелю в ЄС і Великобританію йшли з Росії.

При цьому до грудня 2022 року імпорт скоротився приблизно до 40% завдяки збільшенню постачань із Саудівської Аравії й Індії.

Альтернатива

Однією з альтернатив може стати Близький Схід. Національна нафтова компанія Абу-Дабі домовилася про постачання в Німеччину. Крім того, Індія й США за останні тижні вже збільшили постачання дизелю в ЄС.

Очікується, що у січні імпорт дизельного пального й бензину в Європу з США досягне дворічного максимуму. У грудні постачання дизельного пального й бензину з США в Європу досягли 660 тис. тонн — це найвищий обсяг спрямованих у Європу вантажів із вересня 2020 року.

Читайте також: США анонсували нові санкції проти РФ

Останніми місяцями різко зросло постачання дизельного палива з Китаю. Попри те, що тільки невелика частина цих вантажів вирушає в Європу, Китай збільшує постачання в сусідні країни. Це може звільнити потужності інших виробників й спрямувати їх у Європу.

Постачання Китаєм дизельного пального в грудні 2022 року досягло найвищого рівня принаймні з 2016 року. Перша квота Китаю на експорт палива на 2023 рік збільшилася майже на 50% порівняно з аналогічним періодом 2022 року.

Експорт дизельного палива з Китаю може скласти від 400 до 600 тисяч барелів на добу в першій половині 2023 року. Це приблизно стільки ж, скільки зараз втрачають ЄС і Британія від морських поставок з Росії.