►Підписуйтесь на «Мінфін»вInstagram: головні новини про інвестиції та фінанси
Деталі
За даними опитування, більшість українців (61%), попри все, планує новорічні та різдвяні покупки, хоча й купуватиме менше товарів, аніж у 2021 році.
Бюджет майже половини українців (49%) на шопінг у новорічно-різдвяний період коливається в межах від 1 до 5 тис. грн.
Трохи більш ніж половина опитаних (52%) готові витратити на святкові закупи від 25% до 50% свого місячного доходу, 8% — готові до витрат на суму понад половину доходу, ще 14% планують скористатися кредитними коштами.
Що планують купувати
У фокусі покупок найнеобхідніше — продукти харчування, товари для дітей, одяг та взуття. Під час здійснення покупок споживачі насамперед зважатимуть на наявність знижок, а також на власний попередній досвід.
Не забувають подякувати захисникам. Понад 60% українців принаймні частину свого бюджету на новорічний та різдвяний шопінг витратять на допомогу ЗСУ або тим, хто постраждав від війни.
Також 63% українців заявили, що не купуватимуть товари, якщо їхній виробник або продавець не залишив ринок РФ.
Читайте також: На «чорну п’ятницю» американці витратили онлайн понад $9 мільярдів
Офлайн переважатиме над онлайном
Основним місцем для новорічного та різдвяного шопінгу цьогоріч стануть великі супермаркети і торговельні центри/універмаги. На третьому місці - покупки в інтернеті.
Популярні локації для шопінгу
- Супермаркети чи продуктові магазини — 60%;
- Великі торговельні центри/універмаги — 55%;
- Онлайн (інтернет-магазтини України) — 48%.
В умовах високої невизначеності, яка спричинена війною, шопінг українців відкладається на другу половину грудня.
Дослідження
Дослідження проводилося методом онлайн-опитування за квотованою вибіркою, яка відповідає соціально-демографічному портрету населення України. В опитуванні взяли участь понад 1000 респондентів з усіх регіонів України (за винятком тимчасово окупованих територій та АР Крим), а також українці, які тимчасово перебувають за кордоном.