Підписуйтесь на «Мінфін»вInstagram: головні новини про інвестиції та фінанси

Деталі

За даними опитування, більшість українців (61%), попри все, планує новорічні та різдвяні покупки, хоча й купуватиме менше товарів, аніж у 2021 році.

Бюджет майже половини українців (49%) на шопінг у новорічно-різдвяний період коливається в межах від 1 до 5 тис. грн.

Трохи більш ніж половина опитаних (52%) готові витратити на святкові закупи від 25% до 50% свого місячного доходу, 8% — готові до витрат на суму понад половину доходу, ще 14% планують скористатися кредитними коштами.

Що планують купувати

У фокусі покупок найнеобхідніше — продукти харчування, товари для дітей, одяг та взуття. Під час здійснення покупок споживачі насамперед зважатимуть на наявність знижок, а також на власний попередній досвід.

Не забувають подякувати захисникам. Понад 60% українців принаймні частину свого бюджету на новорічний та різдвяний шопінг витратять на допомогу ЗСУ або тим, хто постраждав від війни.

Також 63% українців заявили, що не купуватимуть товари, якщо їхній виробник або продавець не залишив ринок РФ.

Читайте також: На «чорну п’ятницю» американці витратили онлайн понад $9 мільярдів

Офлайн переважатиме над онлайном

Основним місцем для новорічного та різдвяного шопінгу цьогоріч стануть великі супермаркети і торговельні центри/універмаги. На третьому місці - покупки в інтернеті.

Популярні локації для шопінгу

  • Супермаркети чи продуктові магазини — 60%;
  • Великі торговельні центри/універмаги — 55%;
  • Онлайн (інтернет-магазтини України) — 48%.

В умовах високої невизначеності, яка спричинена війною, шопінг українців відкладається на другу половину грудня.

Дослідження

Дослідження проводилося методом онлайн-опитування за квотованою вибіркою, яка відповідає соціально-демографічному портрету населення України. В опитуванні взяли участь понад 1000 респондентів з усіх регіонів України (за винятком тимчасово окупованих територій та АР Крим), а також українці, які тимчасово перебувають за кордоном.