Porsche AG розпочала своє життя як публічна компанія, не зупинившись перед волатильністю ринків, тотальними розпродажами та перспективою глобальної рецесії. Компанія зробила рішучий крок на шляху до своєї мрії — свободи, автономності, розвитку.
«Ми на правильному шляху — ми вважаємо, що Porsche AG з її надійною бізнес-моделлю і переконливими фінансовими показниками готова до IPO», — заявив Лутц Мешке, заступник голови правління Porsche AG.
«P911» — запам'ятайте цей тикер, бо він може стати вашим надійним пілотом у перегонах майбутнього фінансового добробуту.
Що потрібно знати про IPO Porsche
Повторюючи число флагманської моделі бренду, компанія Volkswagen створила 911 мільйонів акцій Porsche (455,5 млн привілейованих акцій і 455,5 млн звичайних акцій).
Близько 25% привілейованих акцій було розміщено в рамках IPO, 29 вересня на Франкфуртській фондовій біржі (Prime Standard) під торговим символом «P911», кодом цінних паперів Німеччини (WKN) «PAG911» та кодом ISIN «DE000PAG9113».
Фактично Volkswagen продає 25% привілейованих акцій Porsche (без права голосу) або близько 12,5% усієї компанії на IPO. Акції оцінені у 82,50 євро кожна.
Таким чином компанія розраховує залучити 9,4 млрд євро. Гроші планують направити на інвестиції в електромобілі та розробку програмного забезпечення для подальших перегонів суперкарів.
Звичайні акції не котируватимуться і залишаться в руках Volkswagen, що означає, що компанія залишиться власником контрольного пакета акцій після лістингу Porsche.
Чому Porsche?
Компанія Volkswagen складається з безлічі брендів, від повсякденних, таких як Skoda, до преміальних — Lamborghini, Ducati, Audi та Bentley. Porsche AG був одним із найуспішніших.
У той час як на частку Porsche припадало лише 3,5% усіх постачань Volkswagen у 2021 році, бренд приносив 12% загального виторгу компанії та 26% її операційного прибутку.
Наразі Porsche AG пропонує шість основних моделей, багато з яких мають модифікації. Це спортивні автомобілі 718 та 911, спортивний електромобіль Taycan, розкішна Panamera, а також позашляховики Macan та Cayenne.
У 2021 році Porsche виготовила понад 300 000 автомобілів, що стало новим рекордом для компанії.
Порше автомобілі популярні у всьому світі. Близький Схід і Африка можуть похвалитися найбільшим попитом — 43% всіх постачань, причому основна частина цих продажів припадає на найбільший ринок — Китай.
Показники компанії
Porsche збільшувала продаж і прибуток як мінімум три роки поспіль і у 2021 році отримала понад 33 мільярди євро продажів та 4 мільярди євро прибули до оподаткування.
Протягом 2022 року Porsche очікує, що операційна рентабельність продажів складе від 17 до 18%, в діапазоні приблизно від 38 до 39 мільярдів євро. У середньостроковій перспективі Porsche планує рентабельність продажів на рівні 17−19%. У довгостроковій — досягнення операційної рентабельності продажів понад 20%.
Зазначимо, що поточні показники Porsche цілком відповідають настроям ринку. Попри економічні перешкоди, компанія, як і інші виробники розкішних автомобілів, у тому числі Lamborghini та Bentley, продовжують демонструвати рекордний продаж завдяки своїй заможній клієнтурі.
Цілі Porsche
IPO, як перемикання передачі, ставить перед собою амбітні цілі. Керівництво компанії заявляє, що лістинг дозволить переглянути концепцію сучасної розкоші, поєднуючи розкіш зі стійкістю та соціальними зобов'язаннями. Porsche хоче рости зі своїми продуктами та послугами класу люкс, та брати на себе соціальну відповідальність.
У планах компанії до 2030 року зробити понад 80 відсотків нових автомобілів акумуляторними електромобілями (BEV). У рамках своєї стратегії компанія також працює над створенням чистого вуглецево-нейтрального ланцюжка створення вартості до 2030 року та чистою вуглецево-нейтральною фазою використання майбутніх моделей BEV.
Як інвестувати у розвиток Porsche
Стартувати разом із Porsche ви можете легко, через надійного брокера. Компанія ІнстаФорекс вже відкрила трейдерам доступ до акцій, які стали найгучнішим лістингом року. Після простої процедури відкриття рахунку, ви отримаєте доступ до 2500 торгових інструментів, і, звичайно, «ключ» до Porsche.