►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Що відомо

«Станом на вчорашній день судна, які вийшли з українських портів і йдуть морем, продовжують свій шлях. Немає проблем із виходом суден під прапором Туреччини. Вони продовжуватимуть виходити», — заявив міністр оборони.

Акар зазначив, що з портів України вже вивезено понад 10 млн тонн продовольства.

Щодо призупинення Росією участі в зерновій ініціативі, то міністр сказав, що Туреччина продовжить вживати зусиль, аби «зерновий коридор» працював.

«Ми всі бачимо, що якщо так залишиться, якщо зупиниться транспортування зерна, як результат, події можуть призвести до серйозних проблем голоду в країнах, що розвиваються, зростання цін і погіршення політичної стабільності. Одразу після підписання угоди було серйозне зниження цін на зерно, що полегшило ситуацію. Ми хочемо, щоб це тривало в тому ж ключі», — підкреслив турецький міністр.

Читайте: «Зернова угода»: відмова РФ, реакція України та світу

Акар наголосив на тому, що відвантаження зерна має бути відділене від поля бою, тоді нинішній інцидент буде простіше врегулювати.

«Зерновий механізм має особливість у плані відкриття шляху до миру. Окрім поставок зерна, це хороший приклад того, що сторони можуть вирішувати певні проблеми шляхом переговорів. З використанням цієї моделі ми щиро бажаємо, щоб найближчими днями було відкрито шлях до припинення вогню та до миру, і щоб цей конфлікт між нашими двома сусідніми країнами на Чорному морі завершився мирними засобами та методами», — сказав міністр оборони Туреччини.

Ввечері, 1 листопада, міністр інфраструктури України Олександр Кубраков повідомив у Твіттері, що 3 листопада, «зерновим коридором» в Чорному морі вирушать вісім суден з аграрною продукцією.

«Чорноморська зернова ініціатива продовжується, — зазначив він. — У четвер, 3 листопада, очікується проходження восьми суден з аграрною продукцією по „зерновому коридору“. Отримано підтвердження від ООН».

Нагадаємо

29 жовтня Росія заявила про вихід із Чорноморської зернової ініціативи, обґрунтувавши своє рішення атакою на кораблі ЧФ у Севастопольській бухті, в якій вона звинуватила Україну та Велику Британію.

Попри демарш Росії 12 суден із зерном залишили 31 жовтня українські порти. У вівторок в ООН заявили, що 2 листопада руху суден по «зерновому коридору» не буде.

Читайте: Роботу «зернового коридору» продовжать після 22 листопада

«Зернова» угода

1 серпня вперше за понад п’ять місяців з порту «Одеса» вийшло судно, завантажене українським продовольством.

Як писав раніше «Мінфін», Україна, Туреччина та ООН підписали угоду про експорт зерна 22 липня. Документ передбачає безпечне проходження зерновозів у та з українських портів під час війни. Ключову роль у гарантуванні безпеки відведено Анкарі.

Угода передбачає, що Україна повністю контролює порти «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний». Знаходження у цих портах інших суден, крім тих, які мають забезпечувати експорт зерна та пов’язаних з ним харчових продуктів та добрив, не передбачається.

Документ не передбачає послаблення санкцій щодо Росії. А також жодного транспортного супроводу російськими кораблями українських суден.