►Підписуйтесь на «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси

Що відомо

Як зазначається, відповідний графік затвердили на понеділок, 31 жовтня.

В Спільному координаційному центрі зазначали, що план було погоджено стосовно 16 кораблів. З яких 12 на вихід і 4 — на вхід.

«Для продовження реалізації зернової ініціативи було запропоновано, щоб делегації Туреччини та ООН надали 10 інспекційних груп для перевірки 40 суден, що відправляються. Цей план був прийнятий делегацією України, а делегація РФ була попереджена», — додали у центрі.

Читайте: «Зернова угода»: відмова РФ, реакція України та світу

Передісторія

29 жовтня Росія вирішила призупинити свою участь у «зерновій угоді» нібито через «напад на кораблі Чорноморського флоту». Завдяки угоді Україна могла експортувати сільгосппродукцію через Чорне море.

1 серпня вперше за понад п’ять місяців з порту «Одеса» вийшло судно, завантажене українським продовольством.

Як писав раніше «Мінфін», Україна, Туреччина та ООН підписали угоду про експорт зерна 22 липня. Документ передбачає безпечне проходження зерновозів у та з українських портів під час війни. Ключову роль у гарантуванні безпеки відведено Анкарі.

Угода передбачає, що Україна повністю контролює порти «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний». Знаходження у цих портах інших суден, крім тих, які мають забезпечувати експорт зерна та пов’язаних з ним харчових продуктів та добрив, не передбачається.

Документ не передбачає послаблення санкцій щодо Росії. А також жодного транспортного супроводу російськими кораблями українських суден.