Хто продає автівки з пробігом

Можу виокремити три основні типи продавців вживаних авто в Україні. Це неофіційні дилери або ж автомайданчики, перекупники та, звісно ж, власники, які безпосередньо продають свою автівку. Давайте коротко розглянемо кожного з них і дізнаємось, яких продавців найбільше та в чому їхні особливості.

Власники або приватні продавці — звичайні фізичні особи, які продають автомобіль, зазвичай, свій власний. Для таких людей продаж автівок — не основний вид заробітку, а стихійна нерегулярна історія, а угода найчастіше здійснюється за готівку.

Автосалони — це не лише представництва офіційних дилерів автомобільних брендів, де продають нові авто виключно в офіційних імпортерів. Зараз на ринку достатньо неофіційних дилерів і автомайданчиків, які пропонують асортимент як нових, так і вживаних авто. Переважно таким бізнесом займаються ФОПи, які працюють з декількома менеджерами. Автомобілі можуть як імпортувати з Європи чи замовляти під пригон із інших країн, так і займатися внутрішніми перепродажами.

Крім того ж, часто тут, як і в авторизованих дилерів, можна придбати автомобіль за послугою trade-in. Тобто віддати їм свою стару автівку, а натомість взяти кращу з доплатою.

Перекупники — незалежні продавці, чий основний заробіток полягає в перепродажі автівок. Вони купують авто за кордоном чи на внутрішньому ринку, роблять мінімальні (або й суттєві) покращення, ремонт та продають новому власнику з певною вигодою для себе.

Здебільшого асортимент таких продавців — це моделі бюджетного чи середнього цінового сегменту, які можна дешево придбати та вигідно перепродати новому власнику.

Переваги перекупників

Саме з перекупником доводиться найчастіше мати справу на вторинному ринку. Адже стати ним доволі просто кожному, хто знається на автомобілях і може розгледіти хорошу автівку, яка за мінімальних вкладень принесе дивіденди.

Розглянемо плюси перекупника. По-перше, він зацікавлений купити та перепродати авто в гарному стані, адже для нього важливо, щоб продажі відбувалися швидко, а покупці легше наважувалися на нове авто. Звісно ж, це зробити легше, якщо продаєш хороший товар. Тим паче, чимало продавців роблять передпродажну підготовку (наприклад, мінімальний ремонт), щоб віддати машину в кращому стані.

По-друге, з огляду на досвід, перекупники знають, як вибрати авто в хорошому стані, тож рідко купуватимуть очевидний брухт, який потім дорого ремонтуватиме або ж складно перепродати. Крім того, останнім часом перекупники все частіше займаються також і ввезенням автомобілів із ЄС і США.

Читайте також: Топ-10 найпродаваніших автомобілів в Україні (інфографіка)

Поширені схеми обману

Проте, як і в кожній сфері, і тут можна зіштовхнутися з нечесністю та натрапити на недобросовісного продавця. Серед найбільш поширених ризиків — скручений пробіг чи надто дешеві пропозиції від перекупника. Здебільшого, це автівки, куплені за безцінь, які реставрували лише косметично, щоб неозброєним оком не можна було помітити суттєвих дефектів. Тож важливо під час огляду перевірити авто на незалежній СТО чи в перевіреного автомеханіка. Та є і більш неочевидні схеми обману.

Авто-двійник і «перебиті» номери

Так звані «копії» іншого автомобіля тієї ж марки, моделі та кольору, з тим самим номером. Найчастіше, це або крадені автівки, або нерозмитнені, а зовнішня копія — єдиний спосіб їх легалізувати. У двійниках «перебивають» VIN-код на кузові, виготовляють техпаспорт та номер, копіюючи дані схожого автомобіля. Для покупця такого двійника ризик, насамперед, полягає в можливій конфіскації авто.

Що робити: обов’язково перевірити техпаспорт автомобіля в офіційній базі МВС. Також рекомендую віддати документ на експертизу нотаріусу чи в сервісний центр. До речі, в тому ж сервісному центрі можна замовити діагностику та перевірити VIN-коди на двигуні та кузові. Так ви пересвідчитесь, що вони не «перебиті».

«Купівля» авто за довіреністю

Іноді продавці пропонують не переоформлювати автомобіль у сервісних центрах МВС на нового власника, а користуватися ним за довіреністю від нотаріуса. Ризик у тому, що продавець може відкликати документ, подати машину в розшук і через суд повернути її собі.

Що робити: раджу обирати варіант з оформленням авто на своє ім'я через сервісні центри. Там же можна отримати перелік «чорних» нотаріусів, якщо таки плануєте угоду за довіреністю.

Оплата наперед

Здається, про ризик передоплати вже сказано більше, ніж достатньо, проте і досі ця схема залишається однією з найбільш поширених. Тим паче, якщо справа вже дійшла до оформлення авто в сервісному центрі. Проте, доки угода офіційно не відбулася, а ви не отримали новий техпаспорт і номерний знак, продавець усе ще може зникнути з вашим авансом або ж із усією сумою покупки.

Що робити: розплачуватися за авто лише після видачі техпаспорту на ваше ім'я та нового номеру. Крім того, важливо пересвідчитися, що всі дані в документах вказані без помилок.

Читайте також: Авто до $5 тис: що можна купити з таким бюджетом

Заниження вартості в договорі

Угода про купівлю авто передбачає укладання оціночного акта, де вказано вартість машини. Може бути випадок, коли продавець пропонує вказати в цьому документі нижчу ціну з метою економії на податках. Однак, варто розуміти, якщо продавець захоче скасувати угоду і повернути собі авто, покупець отримає назад лише задокументовану суму.

Що робити: краще вказувати в документах дійсну суму угоди. Так ви мінімізуєте ризики для себе. Проте, будьте готовим, що продавець може дещо збільшити ціну самого авто, щоб покрити свої витрати на податки.