У серпні-вересні динаміка розрахунків українців у національній термінальній мережі засвідчила відсутність значних змін у споживчому попиті. В останній місяць літа грошовий обсяг платежів скоротився на 2%, а у перший місяць осені — зріс на 3%. Це вказує на подальше відновлення споживчого попиту в Україні.
Скорочення обсягу платежів у серпні пояснюється літньою аномалією на ринку побутової техніки, електроніки, телефонів, вочевидь викликаною реакцією споживачів на зміну курсу гривні в липні. Якщо у липні платежі за купівлю товарів цієї категорії стрибнули на 72% до попереднього місяця, то у серпні вони відкотилися назад на 35%. Як видно на графіку, динаміка продажів цієї товарної категорії повернулася до попереднього тренду, особливо якщо здійснити поправку на зміну цін у цій категорії. У вересні продажі в цій товарній групі скоротилися ще на 7%.
Найвидатнішим явищем вересня був стрибок витрат українців на одяг і взуття, який становив 28% за місяць. Вочевидь, традиційний сезонний перехід у цьому сегменті було значно посилено холодною і дощовитою погодою, яка змусила багатьох рано вдатися до оновлення осінньо-зимового гардеробу. Середній чек купівлі у відповідних торгівельних точках зріс на 15% і перевищив 1200 грн.
За нашими оцінками, упродовж останніх місяців приватне споживання в Україні (з урахуванням поправки на інфляцію) стабілізувалося на 70−75% минулорічного рівня.
Альфа-Банк Україна — один із системно важливих банків України, що наразі знаходиться у процесі зміни назви на Sense Bank. Фінустанова обслуговує понад 3 млн фізичних, 55 тис. юридичних осіб та 82 тис. ФОПів. У банку працює майже 5 тис. співробітників.