На горизонті зростання цін на пальне. Це вже неминуче. Справа навіть не в акцизі, який запровадили, хоч і в ньому теж. Є низка факторів, таких як зростання щільності через похолодання. Адже ПММ купується в тоннах, а продається в літрах. І ось цих самих літрів у тонні поменшає.
Далі перехід на зимовий ресурс — він дорожчий копійок на 30−50. Але тут окрема тема. При перших морозах стануть колом усі. Біда буде з дизелем, реального морозостійкого на ринку просто немає. Все, що їде з Європи, не готове до нашого клімату.
Того, що не мерзне (Мозир, Кременчук, Шебель), зараз немає, і цієї зими точно не буде. Решту при -15 можна буде відвантажувати лопатами, тому що все запарафіниться. Порятунок потопаючих буде справою самих потопаючих, але, як завжди, зима прийде раптово. Це вже зрозуміло з ринку.
Але повернемось до ціни. Відбувається неприємність. Ось зараз вона і відбувається. Ви такі сидите, читаєте, а вона відбувається. Нафта летить вгору, на фоні скорочення її видобутку. Газойль тестує літні піки. Почалося все це з приходом жовтня. І як тільки до АЗС доїде жовтневий ресурс, то, щонайменше, +2 грн він коштуватиме.
Читайте також: Навіщо Путін підриває власні газопроводи
Станеться це за тиждень-два, точніше, почне траплятися це вже зараз, а повноцінна картина вималюється за декілька тижнів. Так як нафта зростає на фундаментальній підставі скорочення її видобутку, цей фактор не є спекулятивним, такі фактори швидко не відскакують.