►Підписуйтесь на «Мінфін» у Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси

Погіршення настроїв

Однак, цьогорічні результати очікувано демонструють погіршення настроїв та прогнозів топ-менеджерів. Для порівняння, минулого року позитивні прогнози робили 83% СЕО.

Водночас 28% директорів розраховують у 2023 році втримати бізнес-показники на нинішньому рівні, а 25% очікують погіршення стану справ у їхнього бізнесу (минулого року таких було тільки 2%).

Більшість компаній розраховують наступного року на позитивний фінансовий результат. Так, 58% респондентів очікують зростання доходів у гривні, і 43% — у натуральному виразі.

При цьому 31% розраховує на зростання доходів у гривні до 10%. Падіння доходів у гривні прогнозують 31% директорів, у натуральному виразі — 36%.

Курс долара

При плануванні бюджетів на 2023 рік керівники компаній закладають вартість валюти в середньому на рівні 43 грн/$. Нагадаємо, останні два роки прогнози щодо курсу гривні залишались сталими на рівні 29 грн/$.

Нові кадри

Тільки 1 з 5 СЕО планує наймати нових людей у наступному році. Тоді як більшість директорів, а саме 53% стверджують про плани втримати команду без змін, інші 28% будуть вимушені вдаватися до скорочення штату. При цьому минулого року більше половини компаній планували розширення штату.

Заробітна плата

Тільки 1% компаній планують скорочення заробітних плат у 2023 році, ще 26% залишать їх на поточному рівні.

Водночас 73% запланували підвищення заробітних плат для співробітників, з них 40% підвищуватимуть платню на рівні від 10% до 20%. Для порівняння, усі респонденти минулорічного опитування планували підвищення заробітних плат своїм співробітникам.

Інвестиції

У порівнянні з минулим роком на третину зменшилась кількість підприємців, що планують впровадження нових інвестиційних проєктів, про це повідомили тільки 19% компаній. Середня вартість запланованих проєктів складає близько 3 млн доларів.

Натомість кількість компаній, що планують інвестиції в соціальні ініціативи, зросла — таких наразі 60%. В середньому бізнес готовий спрямовувати на соціальні проєкти близько 8% від доходів, що значно перевищує минулий показник до 3% від доходу компанії.