► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Водночас покупці стали ще частіше замовляти товари з мобільних телефонів (76% порівняно з 67% в кінці 2021) та втричі більше користуватися доставкою.
Портрет покупця на час війни
За даними опитування CBR найбільш активними онлайн-покупцями є українці, які вже повернулися додому. Після 24 лютого вони частіше за інших купували техніку, косметику та товари для догляду за собою, продукти харчування, аксесуари та меблі. Це переважно жителі Півночі та Центру України, а також столиці.
Респонденти, які нікуди не виїжджали, більше за інших робили спонтанні покупки в Інтернеті та з початку війни частіше замовляли медичні препарати. Переважно це були жителі невеликих населених пунктів, а також Західного та Центрального регіонів.
Ті, хто були вимушені переміщатись через війну, більш виважено ставились до вибору товарів і частіше за інших купували онлайн будівельні матеріали.
Частка тих, хто взагалі припинив шопитися в онлайні, зменшилася за рахунок жителів Півдня, жінок старше 46 років, непрацюючих або з низьким рівнем доходу. Серед причин найчастіше називали відсутність потреби в таких покупках (24%), фінансові труднощі (23%) та проблеми, пов’язані з війною (11%).
Товари, які найбільше цікавлять українців
У червні-липні покупці найчастіше цікавилися на OLX категоріями:
-
Електроніка — 194,6 млн відгуків на опубліковані оголошення;
-
Дім і сад — 190,2 млн відгуків;
-
Мода і стиль — 121,2 млн відгуків.
Найпопулярнішими товарами для потенційної покупки в цих категоріях були телефони та аксесуари до них, товари для будівництва і ремонту, а також товари для краси/здоров'я.
Товари, які найчастіше купують українці
Успішні онлайн-покупки за даними OLX Доставка були в категоріях Електроніка, Мода і стиль та Дитячі товари.
Кількість замовлень з OLX Доставка у різних категоріях товарів протягом червня-липня:
-
Електроніка — 419 195;
-
Мода та стиль — 399 129;
-
Дитячі товари — 324 736;
-
Хобі, відпочинок і спорт — 313 357;
-
Дім і сад — 273 985;
-
Тварини — 35 701 доставок.
Серед основних причин зробити онлайн-покупку, згідно з опитуванням CBR, були:
-
ціна, нижча, ніж у звичайному магазині (58% опитаних онлайн-покупців);
-
економія часу (46%);
-
доставка товару (29%).
Середній чек покупок незначно змінився з 2021 року
У червні-липні середній розмір покупки склав 740 гривень. Традиційно найбільше витрачали на електроніку: середня вартість замовлення збільшилася на 100 грн. Найменший чек, як і раніше, на дитячі товари. Однак у порівнянні з 2021 роком, він знизився на 61 грн.