► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Втрати бюджету
Так, за власними розрахунками ЕП, за такого сценарію у січні-червні надходження від податку на прибуток підприємств були б меншими на 28,7 млрд грн, від податку на доходи фізосіб — на 21,7 млрд грн, від ПДВ — на 97,24 млрд грн. Разом — 147,68 млрд грн. Якщо ж до цього додати ефект від скасування ЄСВ, то загальні втрати становили б 337,5 млрд грн.
Натомість за розрахунками Київської школи економіки (KSE), здійсненими на базі бюджетних показників 2021 року, реформа може призвести до падіння доходів держбюджету на 30−40%.
Самі автори реформи вважають, що якби цю модель запровадили з 1 січня 2022 року, то доходи зведеного бюджету та бюджету Пенсійного фонду знизилися б на 584 млрд грн. При цьому річні видатки бюджету знизилися б на 350 млрд грн.
Читайте: Усім по 10%: деталі нової податкової реформи
Зменшення надходжень вони хочуть компенсувати на 186 млрд грн за рік завдяки низці заходів, наприклад підвищенню екологічного податку і ставок ПДВ для фармпродукції та пального із 7% до 10%. За розрахунками авторів реформи, якби її запустили з 1 січня, то дефіцит бюджету та, відповідно, потреби в залученні додаткового боргового фінансування зросли б на 48 млрд грн.
При цьому в інвестиційній компаній Dragon Capital допускають, що в разі реалізації реформи доходи бюджету можуть не впасти, але для цього необхідна низка умов. Наприклад, жодних податкових спеціальних режимів, оптимізації, «скруток» та контрабанди.
Читайте також: Україні рекомендують підвищувати податки: чому це погана ідея
Сплата податків має бути обов'язковою для всіх, зарплати — лише «білими», а для олігархів чи наближених до них секторів економіки не повинно бути пільг. Разом із цим, генеральний директор Dragon Capital Фіала, вважає треба повернути довоєнні акцизи та ПДВ на пальне і запровадити 10% податку на купівлю валюти імпортерами, щоб знизити виведення коштів під фіктивний імпорт.