► Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Як працює бізнес

Усі опитані нами компанії вже відновили свою роботу. З них 49% відновили свою діяльність у повному обсязі, а 51% — частково. Серед компаній, що працюють частково, 44% були вимушені скоротити географію своєї діяльності, 20% — закрити частину офісів чи торгових точок, 18% — перейти в онлайн.

Динаміка виплати компаніями заробітної плати залишається практично незмінною. Так, 61% продовжують виплати у повному обсязі, а 28% роблять це з авансовими чи додатковими виплатами. Однак, кількість компаній, що скорочують розмір грошової винагороди зросла до 21%, тоді як у травні таких було 13%. При цьому 7% компаній відправляють персонал в неоплачувану відпустку, а 10% вимушені вдаватися до скорочень.

Підтримка власних працівників, що долучились до збройних сил, залишається пріоритетом № 1 для бізнесу у контексті підтримки обороноздатності країни та соціального сектору. Це продовжують робити 46% компаній, до того ж 40% продовжують допомагати продукцією, 34% — фінансово, 17% — медикаментами, 16% — послугами, і 15% — засобами захисту. Хоча ці показники є дещо нижчими, ніж навесні, вони все ж залишаються значущими. Тільки 6% вичерпали свої ресурси на допомогу.

Втрати бізнесу

На жаль, бізнес продовжує зазнавати втрат з кожним новим днем війни. Так, за 5 місяців російської агресії 41% компаній зазнали втрат до 1 млн доларів, 32% оцінили втрати в діапазоні $1−10 млн та 18% повідомляють про втрати понад $10 млн.

При цьому принаймні 38% зазнали збитків від бойових дій безпосередньо. З тих компаній, чиї активи були зруйновані або пошкоджені, половина ще знаходяться на стадії фіксування збитків, 28% звернулись до правоохоронних органів, а 6% сформували позови до національних судів.

Читайте: Бізнес в умовах війни. Майже половина компаній ЄБА відновили повноцінну роботу

Тільки 8% залучають державні чи міжнародні програми для підтримки свого бізнесу. Зокрема 5% користуються опцією сплати єдиного податку в розмірі 2% та іншими податковими пільгами.

Кожна п’ята компанія, що взяла участь в опитуванні, повідомляє, що має філії, офіси чи активи на тимчасово окупованих територіях. Водночас 12% опитаних нами бізнесів повідомили, що бойові дії змусили їх релокувати офіс чи виробництво в інший регіон в межах країни, і тільки 3% — за кордон.

Методика опитування

Опитування проводилося з 3 до 9 серпня 2022 року, участь у ньому взяли 102 директори членських компаній Європейської Бізнес Асоціації.