► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіна»: головні фінансові новини
Ситуація на ринку
«Зараз ситуація на ринку дизельного палива та зрідженого газу заспокоїлася. За бензином, я вважаю, що ще потрібно півтора чи два місяці, поки ринок насититься та сформує запас», — сказав він.
За словами міністра, поки що дефіцит зберігається. Але він уже однозначно менший і виник він з кількох причин.
«До війни ми імпортували паливо, відсотків 40 було внутрішнього виробництва. Але Кременчуцький завод тричі атакували, розбомбили. Звичайно ж, він тепер нічого не виробляє», — констатує він.
Кубраков назвав і другий момент — південна та центральна частини країни підживлювалися паливом, яке привозили танкерами до одеських портів.
Читайте також: Гострого дефіциту пального не буде: куди рушать ціни на автогаз, дизель та бензин
«І, звичайно, білоруські нафтопереробні заводи теж продавали у нас. Невелику частину закривали Польща та Румунія, зокрема преміальним паливом. Перших трьох джерел сьогодні повністю немає. До цього додаємо те, що низка нафтобаз із запасами була зруйнована і знищена. Далі наклалася. дуже складна логістика, адже все паливо ми тепер беремо з ринку Євросоюзу і ввозимо через кордон із нашими сусідами. Кордони, кількість одиниць транспорту, бензовозів, цистерн — все це не було розраховано на обслуговування такої системи. Адже глобально попит не впав», — каже він.
Дефіцит пального
Наприкінці квітня у великих містах України почала відчуватися нестача пального. Водії відстоюють кілометрові черги, щоб купити пального. Найбільші черги на АЗС в Києві.
Ринок нафтопродуктів переживає найважчі часи з середини 90-х, зазначають аналітики. В Україні вже закрилося 70% заправок. Через війну наша держава зіштовхнулася одночасно як з зупинкою поставок з Росії та Білорусі, скороченням вітчизняного виробництва, так і з порушенням ланцюжків західних поставок.