Про це під час пресконференції 5 липня повідомив голова наглядової ради, голова правління АТ «Мегабанк» у 2015−2021 рр. Олексій Яценко.
Він нагадав, що рішення про неплатоспроможність було ухвалено НБУ 2 червня через невиконання плану заходів, які банк мав здійснити після того, як потрапив до категорії проблемних.
У свою чергу до категорії проблемних банк був віднесений через невиконання письмової вимоги НБУ, яка була надіслана за результатами позапланової перевірки. Вона відбулася восени 2021 року.
Проте результати цієї перевірки були оскаржені менеджментом банку в судовому порядку.
Суд підтвердив незаконність перевірки, але через активні бойові дії на території Харківщини сторони не були ознайомлені із повним текстом рішення. Тому законної сили рішення так і не набрало.
Проте 1 липня представники АТ «Мегабанк» отримали повний текст рішення. Відповідно, повний текст мають отримати й представники Нацбанку.
«За наявності цього рішення, уся побудована Нацбанком конструкція щодо визнання Мегабанку спочатку проблемним, а потім неплатоспроможним, руйнується як картковий будинок… Саме з цього моменту розпочинається відлік на подачу апеляційної скарги від Нацбанку, який становить 30 робочих днів. Проте, навіть якщо Нацбанк подасть на апеляцію, невідомо чи прийме до уваги їхні аргументи суд. Якщо суд другої інстанції відхилить апеляційну скаргу, рішення першої інстанції набере юридичної сили та скасує усі подальші рішення НБУ, зокрема й про визнання АТ «Мегабанк» неплатоспроможним. Таким чином, утвориться юридичний колапс, коли банк було визнано неплатоспроможним незаконно, — повідомив Олексій Яценко.
За його словами, аби уникнути такої ситуації наразі важливо продовжити терміни прийому заявок від потенційних інвесторів (наразі заявки приймають до 7 липня) та/або призупинити процедуру виведення банку з ринку на строк подачі апеляційного звернення.
— Варто зазначити, що така ситуація призведе до держаних збитків, адже саме держава вимушена буде відреагувати на скарги та заяви всіх клієнтів, зокрема юридичних осіб, які наразі не захищені Фондом гарантування, та компенсувати кошти на їх рахунках. Це йде у розріз із завданнями, які наразі має Фонд та Нацбанк — знайти найменш витратний для держави спосіб виведення банку з ринку, — додав Олексій Яценко.