►Підписуйтесь на «Мінфін» у Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
Хто купує російську нафту
Попит на російську нафту забезпечують переважно покупці з країн Азії. Також останнім часом з'явилося багато невеликих торгових домів, які бажають мати справу з Росією, що допомагає зберегти потоки нафти до Азійського регіону.
Ринкова ціна нафти не враховує дисконтів, з якими наразі продається Urals. Дисконти досягають до 30% від ринкової ціни через небажання багатьох трейдерів мати справу із ресурсами з країни-агресора.
Читайте також:Експорт нафти із чорноморських і азовських портів Росії зріс майже на 30%
В агентстві припускають, що попит на російську нафту в Азійському регіоні збережеться навіть у разі введення, як санкцій, обмеження ціни (price cap) на Urals.
На саміті Великої сімки, що пройшов наприкінці червня, лідери G7 доручили своїм міністерствам розробити механізми для встановлення глобальної верхньої межі цін на російську нафту.
Механізм обмеження ціни передбачає заборону страхування морських перевезень російської нафти, якщо вартість нафти для покупця перевищуватиме певну верхню межу.
Яка саме межа буде встановлена для ціни на нафту з Росії, поки невідомо.
Хто купує російсько-казахську нафту
Лідером серед країн-імпортерів нафти КТК є Італія — її порти прийняли 13 танкерів. Далі ідуть Греція — 7, Нідерланди та Корея — по 5, Іспанія та Франція — по 4, Туреччина — 3, Індія та Китай — по 2, а також Мальта, Великобританія, Панама, Сінгапур, ОАЕ, Ізраїль — по 1.
Серед судновласників танкерів, які перевозили сиру нафту, — компанії з 11 країн. Сумарно 40 танкерів (або 78% від їх загальної кількості) належать судновласникам із країн ЄС.
Абсолютним лідером є Греція — її компаніям належать 33 танкери (або 65% від їх загальної кількості). Далі йдуть Південна Корея — 5, Туреччина — 3, Норвегія та Німеччина — по 2, а також Хорватія, Великобританія, Іспанія, Росія, Сінгапур, Ліберія — по 1.