Відповідно до положень меморандуму, сторони домовились розпочати спільну реалізацію проєкту з використанням фінансових можливостей Укргазбанка та виробничо-технічного потенціалу Енергоатома як найбільшого виробника електричної енергії в Україні.

«Сьогодні зроблений ще один важливий крок розвитку інфраструктури електричного транспорту та створення національної мережі зарядних станцій в Україні, визначені джерела фінансування для розбудови цієї мережі на території всієї країни», — зазначив Міністр енергетики України Герман Галущенко під час підписання документу.

За його словами, реалізація цього проєкту також сприяє виконанню Україною міжнародних зобов’язань щодо декарбонізації: «Ми пришвидшуємо досягнення вуглецевої нейтральності економіки України, а також зменшення забруднення навколишнього природного середовища».

Своєю чергою президент НАЕК «Енергоатом» Петро Котін наголосив на важливості цього проєкту для розвитку Компанії: «Сьогодні Енергоатом має значні резервні потужності для виробництва дешевої та чистої електроенергії, яка може постачатись також і на нові сегменти внутрішнього ринку, задовольнити зростаючі потреби вітчизняних автомобільних перевізників у доступній електроенергії, швидкій та комфортній зарядці електричних автомобілів у будь-якому куточку України. Для Енергоатома це також і вихід на роздрібний ринок продажу електроенергії, що суттєво збільшить капіталізацію Компанії».

Як зазначив заступник Голови правління Укргазбанку Денис Чернишов, фінансування проєктів, пов’язаних з ефективним використанням енергоресурсів та зменшення негативного впливу на довкілля були і залишаються одними з пріоритетних напрямків роботи банку.

«Цей проєкт є вкрай важливим, як з точки зору розвитку інфраструктури електричного транспорту, так і у контексті забезпечення паливної безпеки держави за рахунок впровадження інноваційних технологій та мінімізації шкоди навколишньому середовищу. Ми впроваджуємо дійсно масштабний проєкт, в якому вбачаємо одну з перших ластівок на шляху інноваційної трансформації транспортної інфраструктури України до Європейських екологічних стандартів. Особливо враховуючи, що атомна енергія — це низьковуглецеве джерело енергії, що відіграє важливу роль у запобіганні викидам CO2», — наголосив Денис Чернишов.

Спільними зусиллями найбільші українські компанії — Енергоатом та Укргазбанк — розвивають енергетичний потенціал України, застосовуючи усі наявні ресурси та можливості. Будівництво національної мережі електричних зарядних станцій ще на крок наближає Україну до світових норм та стандартів.


Для довідки:

У 2021 році українці придбали 8,5 тисяч електрокарів. Це приблизно на 20% більше, ніж у 2020. Але у квітні-травні 2022 попит на електроавтомобілі в Україні зріс у 15 (!) разів. Дефіцит пального та зростання цін на нього, викликані війною і знищенням нафтопереробної інфраструктури, змусив багатьох по-іншому подивитися на ці авто. Заправка «від розетки» сьогодні на порядок дешевша, ніж бензин, дизель чи газ.

Станом на 1 червня 2022 року в Україні зареєстровано 36 602 електроавтомобілі, щомісячний приріст парку електрокарів становить близько 800 машин. Ця кількість буде динамічно збільшуватися — і через ціни на нафтопродукти, і через загальний тренд на екологічність.