► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіна»: головні фінансові новини

«Це надзвичайно важливий результат для України. Європейська сторона надає принципового значення тестуванню перед приєднанням до міжнародної транзитної системи, оскільки Конвенція об'єднує 36 країн. Ми кажемо: якщо в одній країні виникає проблема, то вона стає проблемою для всіх інших країн.

Тому мета тестів — переконатися, що Україна може взаємодіяти з іншими доменами, що українська система покриває всі транзитні сценарії і що система працює в усіх країнах однаково", — зазначив Вітяніс Алішаускас, міжнародний експерт EU4PFM з питань митниці.

Загалом процес тестування роботи української системи NCTS на відповідність вимогам DG TAXUD — так званих «Conformance Testings» — тривав з вересня 2021 року. Успішне проходження «Conformance Testings» є необхідною умовою для отримання Україною офіційного запрошення приєднатися до Конвенції.

Читайте також: ЄС скасував на рік всі мита і квоти на експорт з України

Наступним кроком у просуванні України до вступу до Конвенції про процедуру спільного транзиту має бути оціночна місія DG TAXUD. Попередня оціночна місія відбулася у листопаді 2021. Міжнародне застосування режиму спільного транзиту, як очікується, може розпочатись уже в 2022 році.

Нагадаємо

28 травня 2022 р Кабмін схвалив законопроект про зміни до Митного кодексу України, необхідні для забезпечення міжнародного застосування NCTS та розширення імплементації положень митного законодавства ЄС.

На сьогодні Конвенція про процедуру спільного транзиту об'єднує 35 країн європейського регіону (члени ЄС, члени Європейської асоціації вільної торгівлі, Туреччина, Македонія та Сербія), які запровадили єдині для всіх договірних сторін правила декларування та контролю за транзитними переміщеннями товарів із використанням спільного ІТ-продукту (New Computerised Transit System, NCTS).

Читайте також: В Україну ввезли без розмитнення понад 19 тис. авто. Це заважає поставкам зброї та гуманітарки

Приєднання до Конвенції дозволить Україні запровадити обмін митною інформацією з 35 країнами в режимі реального часу, отримувати інформацію для переміщення товарів транзитом, запровадити спеціальні транзитні спрощення, використовувати єдину митну декларацію для переміщення товарів від країни-відправлення до країни-призначення через треті країни (в межах договірних сторін Конвенції) за єдиними правилами.