►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» на фейсбуці: головні фінансові новини

Причини дефіциту

Як зазначає регулятор, основні причини дефіциту — руйнування російськими загарбниками паливної інфраструктури та НПЗ, блокування портів, дорожча та триваліша логістика.

Прогноз НБУ

«Водночас світові ціни на нафту залишаються високими — зросли до 121 долар за барель. Як наслідок, очікується стабілізація цін на пальне, проте на високому рівні», — прогнозують в НБУ.

Передісторія

17 травня уряд ухвалив рішення відмовитися від державного регулювання цін на пальне, щоб оператори ринку могли наситити український ринок нафтопродуктів.

Дефіцит пального

Ринок нафтопродуктів переживає найважчі часи з середини 90-х, зазначають аналітики. В Україні вже закрилося 70% заправок. Через війну наша держава зіштовхнулася одночасно як з зупинкою поставок з Росії та Білорусі, скороченням вітчизняного виробництва, так і з порушенням ланцюжків західних поставок.

Ціни на бензин, дизпальне, газ на АЗС України

У квітні окупанти обстріляли найбільший в Україні нафтопереробний завод — Кременчуцький НПЗ.

Також окупанти неодноразово обстрілювали нафтопереробний завод у Лисичанську, нафтобази тощо.

Нагадаємо

Раніше «Мінфін» писав, що у Верховній раді заявили, що протягом кількох днів в Україні вирішать питання з дефіцитом бензину, але ціна на пальне зміниться.

Нагадаємо, уряд регулював роздрібні ціни на бензин і дизельне паливо. Постановою Кабміну була введена максимальна роздрібна націнка в розмірі 6,5 гривень на бензин і 7 гривень дизельне пальне.