► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»:
головні фінансові новини

«Ситуація дуже складна, я не збираюся це применшувати. Але ми можемо з нею впоратися», — вважає міністр.

Видання зазначає, що хоча українська економіка загалом змогла втриматися, на неї чекають значні складнощі. Зокрема, Світовий банк прогнозує падіння ВВП України цього року на 45% (прогноз Мінфіну — 44%). Враховуючи характер війни, обидва прогнози дуже непевні.

Уряд частково здатен покрити витрати за допомогою емісії НБУ та продажу військових облігацій, але основне джерело коштів — це міжнародна допомога. Марченко зазначив, що Україна наразі отримала гранти на $5 млрд при дефіциті у $15 млрд. Він визнає, що такий режим не можна підтримувати довго.

Читайте також: У травні Україна отримає низку кредитів та грантів. Які країни готові допомогти фінансово

Наслідки довгої війни

За словами міністра, якщо війна «триватиме більш ніж ще три-чотири місяці», Україні доведеться йти на болючі кроки, зокрема різке підвищення податків та настільки ж різке скорочення видатків.

Ще одна проблема — економіка, яка останніми роками швидко переходила на ринкові рейки та саморегуляцію, може зустрітися із хвилею націоналізацій, втративши роки важко здобутого прогресу.

Читайте також: В Україні можуть запровадити універсальну соцдопомогу для малозабезпечених

Також під питанням опинився експорт зернових. Хоча Україні вдалося засіяти майже 80% прогнозованих площ, вивезти урожай за кордон може бути складно. Через російське вторгнення та морську блокаду, всі п’ять найбільш значущих портів країни не здатні пропускати вантаж — вони або заблоковані, або окуповані.

Зберігання зерна — також не вихід, адже сховища вже заповнені нещодавно зібраним урожаєм, який за звичайних обставин вже плив би до покупців.

Перевезти експорт на рейки та дороги буде складно. По перше, дороги не перенесуть стільки вантажівок. Ще гірше — процес переходу кордону. Перевірки та квоти вже створюють багатокілометрові черги на пунктах пропуску.

Читайте також: Україна запропонувала створити «Організацію країн-експортерів зернових»

Якщо Україні не вдасться подолати бюрократію та переконати ЄС відкрити вантажівкам вільний доступ, світ може зіткнутися із серйозним голодом, зазначає видання.