► Підписуйтесь на  телеграм-канал «Мінфіну»:
головні фінансові новини

«Протягом двох тижнів АМКУ моніторить ситуацію на ринках пального із загальнодоступних джерел, також отримує інформацію від споживачів та органів влади. При цьому дані, які надходять, є суперечливими. З одного боку, начебто пальне наявне на ринку є у достатніх обсягах, а з іншого ми спостерігаємо, що окремі оператори не здійснюють реалізацію продукції через роздрібну мережу АЗС, а там, де продажі відбуваються, черги можуть досягати «декількох кілометрів», — йдеться в повідомленні

Відтак в АМКУ повідомляють про рішення розпочати відповідне дослідження, мета якого — з’ясувати, чи були/є об'єктивні причини для критичної ситуації, що склалась на ринках роздрібної реалізації пального, зокрема, що стосується обмеження пропозиції протягом квітня-травня 2022 року, чи криза могла бути спричинена змовою найбільших гравців ринку.

В АМКУ зазначили, що першим заходом в рамках дослідження стала робоча зустріч з представниками найбільших мереж АЗС в Україні, яка відбулась 12 травня.

Читайте також: WOG дозволила купувати до 20 л палива на добу за однієї умови

Заступниця голови АМКУ, державна уповноважена Анжеліка Коноплянко під час зустрічі повідомила про початок дослідження та висловила сподівання, що суб'єкти господарювання, розуміючи важливість питання, будуть співпрацювати з Комітетом.

«Наша мета — у стислі терміни з’ясувати причини виникнення дефіциту на ринку пального та дати суспільству об'єктивну, неупереджену картину щодо цієї ситуації», — зазначила Коноплянко.

Своєю чергою під час зустрічі представники бізнесу коротко розповіли про ситуацію у галузі та проблеми, які, за їхніми словами, заважають швидко вирішити проблему з дефіцитом пального. Мова йшла, зокрема, про неможливість швидкої перебудови логістичних ланцюжків за кордоном під потреби українського ринку та державне регулювання цін на пальне. Також вони висловили готовність надавати інформацію та сприяти роботі Комітету.

Читайте також: Україна збільшить постачання пального через Польщу

Нагадаємо

Ринок нафтопродуктів переживає найважчі часи з середини 90-х, зазначають аналітики. В Україні вже закрилося 70% заправок. Через війну наша держава зіштовхнулася одночасно як з зупинкою поставок з Росії та Білорусі, скороченням вітчизняного виробництва, так і з порушенням ланцюжків західних поставок.

Ціни на бензин, дизпальне, газ на АЗС України

У квітні окупанти обстріляли найбільший в Україні нафтопереробний завод — Кременчуцький НПЗ. Також окупанти неодноразово обстрілювали нафтопереробний завод у Лисичанську, нафтобази тощо.