Що везуть в Україну
У митниці звернули увагу, що ввезені у період дії пільги (8−21 квітня) товари не були предметами першої необхідності, які забезпечують безперебійну роботу економіки. При цьому мита з їхнього ввезення формують суттєву частку доходів бюджету — зокрема, транспортні засоби, телефони тощо.
Наприклад, телефонії було ввезено 32,5 т, шкіряного взуття — 283 т, сирів — ще 411 т. Лише з цих товарів мало бути сплачено 1,3 млрд грн платежів.
Автівок таким чином було ввезено понад 19 тис., від чого бюджет недоотримав ще понад 2 млрд грн. Водночас митними пільгами скористалися українці, що купували автомобілі преміум-класу вартістю понад 1 млн грн. Наприклад, Mercedes-Benz S560 вартістю 3,7 млн грн, Mercedes-Benz S400 за 3,3 млн грн, Audi Q7 за 2,4 млн грн.
Оформлення нових транспортних засобів займає багато часу, через що у чергах простоюють волонтери з гуманітарними вантажами та військовою допомогою.
«Найстрашніше, що це вже створює проблеми з доставкою в Україну військової допомоги, а якщо поляки посилять правила, то буде ще гірше — і для гуманітарних вантажів, і для постачання техніки», — розповів ЕП співрозмовник в економічному блоці уряду.
Читайте також: Імпортерів звільнили від мита та ПДВ
Як це створює проблеми з гуманітарною та воєнною допомогою
Раніше уряд обмежив пункти пропуску, де можна безмитно ввезти авто в Україну, але чимало водіїв порушують нові правила. Що, зрештою, не вирішує проблему черг та затримки критично необхідних вантажів, та польська сторона може посилити обмеження у відповідь.
У митниці підкреслюють, що скасовані мита не лише завдають втрати бюджету з товарів, які не є першою необхідністю, але й шкодять зв’язкам із дружніми державами.
З Польщею вдалося з перших днів війни домовитися про максимальне пришвидшення та спрощення випуску вантажів гуманітарної допомоги, спрощення при переміщенні комерційних вантажів та створення окремих смуг руху для гуманітарних вантажів.
Натомість, наголошують у митниці, «зважаючи на таку майже рекордну кількість переміщень, враховуючи що відповідні товари прямують до України без сплати податків, польська сторона відмовилась від попередньо досягнутих домовленостей».
Відтак тепер гуманітарні вантажі переміщуються в загальній черзі, потрібно більше часу на проходження пунктів пропуску, а від комерційних вантажів вимагають повний пакет документів для митного оформлення.
Читайте також: GM та Honda розроблять електромобілі вартістю менше $30 тис.