►Підписуйтесь на сторінку «Мінфіну» на фейсбуку:
головні фінансові новини

CSSSA, судноплавний підрозділ TotalEnergies, зафрахтувала танкер SUezmax Moscow Spirit для відвантаження 1 млн барелів сирої нафти Murban із порту Джебель-Данна для Великої Британії 1−3 травня.

Нафта Das із Абу-Дабі востаннє відвантажувалася для Італії у травні 2020 року.

Вікно для близькосхідної нафти, що прямує до Європи, відчинилося після того, як європейські покупці відмовилися від російської нафти після вторгнення РФ в Україну.

Читайте також: Європа не дійшла згоди щодо енергетичного ембарго — Боррель

Очікується, що найближчими місяцями до Європи буде відправлено більше партій сирої нафти з Абу-Дабі, щоб компенсувати постачання російської нафти, оскільки Євросоюз готує нові санкції щодо імпорту російської нафти, кажуть трейдери. Це, можливо, призведе до перенаправлення деяких поставок далі від Азії.

За словами одного з трейдерів, глобальний торговий потік «перебудовується», щоб реагувати на зміни у постачанні російської нафти.

Контекст

Росія є найбільшим постачальником нафти до Європи, забезпечивши у 2020 році 26% нафти, що імпортується. Раніше голова МЗС Німеччини заявила, що її країна вже до кінця року припинить імпортувати російську нафту.

Читайте також: Справа кількох тижнів: Франція очікує схвалення нафтового ембарго для Росії

За підрахунками Інституту міжнародних фінансів, якщо проти Росії не буде запроваджено повне нафтогазове ембарго, вона зможе заробити на експорті енергоносіїв майже $321 млрд. у 2022 році.