Показник перевищив рівень допандемійного 2019 року, коли продажі склали $64,4 млрд. Проте він виявився трохи нижчим за рекордні значення в $68,2 млрд і $67,7 млрд, досягнуті у 2014 та 2018 році відповідно.
«Ринок творів мистецтва продемонстрував неймовірне відновлення у 2021 році, незважаючи на труднощі в роботі, що продовжуються. Дилери та аукціони успішно підлаштувалися під нову дворівневу систему онлайн та офлайн торгів та заходів, а зростаючий добробут багатих колекціонерів допоміг підтримати попит на ринку», — зазначив засновник дослідницької компанії Art Economics і автор доповіді Клер Макендрю.
Продажі минулого року зросли як на публічному ринку аукціонів, так і у приватному дилерському бізнесі, наголошується у доповіді. Перший показник підскочив на 47% і становить $26,3 млрд, другий — на 18%, до $34,7 млрд.
Причини зростання
Таке збільшення стало можливим багато в чому завдяки зростанню витрат на предмети мистецтва серед найбільш заможних людей, чий статок, що не включає нерухомість та бізнес активи, оцінюється більш ніж у $1 млн. У середньому вони витратили на ці цілі $274 тис. у 2021 р., що більше ніж удвічі більше за показник попереднього року.
Крім того, іншою тенденцією, що намітилася на ринку предметів мистецтва, стало їх поширення у вигляді невзаємозамінних токенів — NFT.
Читайте також: Що таке NFT і як на ньому заробляти
Де купували
Серед географічних регіонів, на США, як і раніше, припадає домінуюча частка продажів творів мистецтва та антикваріату — 43%, або $28 млрд. Друге місце зайняв Китай, продажі в якому склали $13,4 млрд або 20%.