Незважаючи на це, за даними консалтингової компанії IBA, РФ не повернула літаки, а більшість із них продовжують виконувати внутрішні рейси.
«Я боюся, що ми станемо свідками найбільшої крадіжки літаків в історії комерційної цивільної авіації», — сказав доцент кафедри управління повітряним транспортом Сінгапурського технологічного інституту Володимир Білоткач.
За міжнародними правилами подвійну реєстрацію заборонено, але Росія вже перевела більше половини літаків, що належать іноземним державам, до свого власного реєстру після ухвалення закону, який це дозволяє.
У той же час уряд РФ визнав, що 78 літаків російських перевізників не повернуться до РФ, оскільки заарештовані за кордоном.
Що буде з лізингодавцями
Хоча загальна вартість літаків величезна, вплив на окремі лізингові фірми все ще може бути керованим, навіть якщо знадобиться списання, вважають аналітики. Літаки, орендовані російськими авіакомпаніями, становлять менше 10% портфелів більшості лізингових компаній.
«Це не завдасть шкоди лізинговому бізнесу. Але, як на мене, це змінює майбутній ринковий потенціал Росії», — сказав директор Alton Aviation Consultancy Бред Дейлі, який раніше працював у ірландському лізинговому гіганті AerCap Holdings.
Деякі приватні російські авіакомпанії заявили про готовність повернути літаки орендодавцям, хоча неясно, чи схвалить російський уряд ці дії.
Читайте також: «Можете використовувати весла». Що означає закрите небо для росіян
У деяких випадках орендодавці мають гарантійні депозити, які можуть бути конфісковані. Але це може покрити лише невелику частину вартості літаків.