Хештеги #BoycottCocaCola, #BoycottPepsi та #BoycottMcDonalds вже стали трендами у Твіттері, — пише Independent.
Novus, Fozzy Group та Varus заявили, що прибирають продукцію Coca-Cola з полиць своїх мереж, можливо те ж саме чекає і на Pepsi.
Окрім цих трьох компаній, є й інші, кого приваблює бізнес у країні-агресорі. Наприклад, Burger King, Mondelez International — виробник Oreos та Ritz Crackers, — а також Starbucks та Yum Brands, до чиїх мереж входять KFC та Pizza Hut.
Що тримає компанії у Росії
Щоправда, деякі фастфуд-компанії насправді не володіють ресторанами, які там працюють під їх назвою. У Росії мережі Starbucks, Papa John's та Yum Brands, включаючи KFC та Pizza Hut, переважно керуються франчайзі, які часто мають тісні зв'язки з російськими банками чи інвесторами.
Експерти з франчайзингу кажуть, що, залежно від домовленостей, рішення про закриття ресторану через політичні потрясіння, ймовірно, належить власнику франшизи, а не самим брендам, — пише New York Times.
Окрім них, у РФ все ще залишаються такі бренди як Danone, Nestle, Metro, Pirelli, Unilever, P&G, Puma, а також Estee Lauder Cosmetics, Coty та Kimberly-Clark.
Магазини Marks & Spencer, їх у РФ 48, поки що залишаються відкритими. Щоправда, мережа заявляє, що зупиняє свої поставки до Росії, і нагадує, що ці магазини перебувають під керуванням турецької франчайзингової компанії FiBA. Ще один бренд зі світу моди залишається в РФ і, зважаючи на все, йти звідти не збирається — це Uniqlo. «Одяг — це життєва необхідність. Народ Росії має таке саме право жити, як і ми», — заявляє виконавчий директор Тадаші Янаї. Хоча він проти війни і закликає всі країни виступити проти неї, всі 50 магазинів Uniqlo продовжать роботу в Росії.
Залишаються в Росії також табачники з Japan Tobacco Inc, а також British American Tobacco, — повідомляє BBC.
Частина з тих, хто залишається, намагається «відкупитися» гуманітарною допомогою Україні, інші просто закликають до миру, треті поки що зберігають мовчання.
Хто вже пішов
Із країною-агресором більше не хочуть вести бізнес багато відомих брендів.
Технологічні компанії
Серед технологічних компаній це: Microsoft, PayPal, EA, Activision Blizzard, Apple, Google, Meta, Twitter, TikTok, Snapchat, Booking, Airbnb, Netflix, Spotify, Nokia, Ericsson, Oracle, SAP, Dell, Payoneer, NVidia, Ubisoft та Rockstar Games.
Колсантинг та юристи
7 березня, про вихід із РФ заявили такі консалтингові компанії як KPMG, PwC та EY. Із великої четвірки поки що продовжує свій бізнес у Росії Deloitte. За заявою консалтерів, що пішли з РФ, компанії не обов'язково закриються, але будуть юридично розділені. У KPMG працює понад 4,5 тис. співробітників і партнерів у Росії та Білорусі, у PwC — 3,7 тис., а в EY — 4,7 тис., — повідомляє The Guardian. KPMG та PwC підтвердили, що компанії більше не зможуть використовувати свої бренди чи назви після розподілу.
Раніше про закриття своїх офісів у РФ заявили Accenture, а McKinsey та Boston Consulting Group заявили, що призупинять там роботу з клієнтами. Про закриття свого московського офісу також заявила і юридична Linklaters, яка раніше виконувала роботу для російських державних компаній.
Енергетичні компанії
Серед енергетичних компаній, що пішли з РФ, — BP, Equinor, Exxon та Shell. В авангарді брендів літаків та автомобілів — Boeing, Airbus, Daimler Truck, Ford Motor Company, Harley-Davidson, Mercedes-Benz, Renault, Toyota, Volkswagen, Volvo, Jaguar Land Rover, General Motors, Aston Martin та Rolls-Royce.
Платіжні системи
Visa,Mastercard, American Express
Рітейлери
Припинили бізнес із Росією такі рітейлери як Inditex — іспанський власник восьми брендів, включаючи Zara, Bershka та Stradivarius, Levi Strauss&Co, PVH Corp., що володіє, брендами модного одягу Tommy Hilfiger и Calvin Klein, а також шведські H&M, IKEA. Пішли Disney, Sony, Marvel, Warner Bros., TJX Cos та Nike. Навіть «пивняки», такі як Budvar та Carlsberg вирішили, що працювати з країною-агресором їм не хочеться.
7 березня Upwork також заявили про припинення бізнесу в Росії, наголосивши, що війна Путіна проти України кинула виклик місії та цінностям компанії. Цього ж дня про вихід з РФ заявив й фінський виробник продуктів харчування Fazer.
Деякі з цих компаній прямо висловлюють своє обурення і закривають свої офіси в РФ, інші, зважаючи на все, намагаються поставитися до війни як до тимчасової події і перечекати.
І можливо, за інших вступних, їх можна було б зрозуміти: у 2021 році Росія була п'ятим за величиною європейським роздрібним ринком із обсягом продажів приблизно $445 млрд. Якщо, звичайно, не брати до уваги такі «дрібниці», як танки на наших вулицях та вбивства мирних українців.