Світовий попит становить близько 100 млн барелів сирої нафти і нафтопродуктів на день, з них 8 млн барелів експорту такої продукції припадає на РФ. Приблизно 2/3 їх з них йде у промислово розвинені країни Європи й Азії, а також у США.

За даними газети, деякі європейські НПЗ після запровадження санкцій вже припинили купувати російську нафту. Російський Urals продається із рекордною знижкою по відношенню до еталонної марки Brent. У п'ятницю він продавався за мінус $11,50 за барель і зважаючи на все, ціни й надалі знижуватимуться.
Російський «Комерсант» пише про скорочення закупівель російської нафти нафтопереробниками Neste (Фінляндія) та Preem (Швеція), та обмеження закупівель індійськими та китайськими споживачами.


Reuters повідомляє, що вчора «Сургутнафтогаз» програв спотовий тендер на 200 тис т із двох балтійських портів. Заявок, за даними агентства, що поговорив із трьома трейдерами, не було.

Транспортування нафти морем також ускладнюється. Згідно з «Комерсантом», танкери під роснафту дорожчають, на тлі санкцій. Ризики, що вони несуть, змушують судновласників підвищувати вартість оренди чи взагалі виключати їх, відмовляючи спрямовувати судна в роспорти. Крім того, свій внесок у подорожчання вносять і страховики, які підняли вартість премій на рознаправленні.