— Яким видався 2021 рік для Вас і всієї Вашої фінтех-екосистеми? Ви задоволені результатами, яких елементи Concord Fintech Solutions домоглися?
2021 видався дуже насиченим. Ми дійсно багато чого здобули і досягли поставлених перед собою цілей. Були, звичайно, і не дуже вдалі рішення, але я завжди їх сприймаю як привід навчитися чогось нового. Крім того, наш формат екосистеми допомагає перекривати дрібні невдачі більшими успіхами. Наприклад, минулого року ми реалізували два великі проєкти в Азії — в Таджикистані з «Аліф Банком» і в Казахстані з Beeline Казахстан.
Ми також взяли участь в одній з найбільших міжнародних IT-конференцій у світі — WebSummit 2021. Це був дуже важливий досвід і цінний нетворк. Не виключаю, що налагодження контактів з нашими європейськими колегами теж принесе свої плоди в 2022 році.
Крім того, у нас поповнення в самій фінтех-екосистемі Concord Fintech Solutions: до нас приєднався новий партнер — команда сервісу Elpaso. Цей новий елемент CFS допоможе клієнтам дистанційно відкривати рахунки в європейських банках в євро з індивідуальним IBAN, отримувати на них оплату від своїх замовників і виводити ці кошти на картки українських банків. Зараз ми проводимо інтеграційні роботи з Elpaso, щоб налаштувати роботу сервісу в умовах нашої екосистеми. Думаю, що цього року зможемо вже показати якісь результати ринку.
— Ви сказали про те, що минулого року вийшли на міжнародний рівень, розкажіть докладніше про ті проєкти, які вдалося реалізувати.
Як я вже сказала, перший проєкт ми допомогли реалізувати нашим партнерам з Таджикистану — «Аліф Банку». Це перший цифровий банк в Таджикистані, стратегічний партнер компанії Visa і один з найбільш технологічних банків у Центральній Азії.
Завдяки роботі нашого незалежного процесингового центру ProCard, цей банк тепер може підключати своїм бізнес-клієнтам еквайринг і розвивати мережу банкоматів. Ми також здійснюємо для «Аліф банку» обробку їхніх транзакцій за картками локальної платіжної системи «Корті Міллі» і китайської China UnionPay.
Що стосується співпраці з Beeline Казахстан, то ми на потужностях нашого процесингового центру допомогли їм реалізувати і запустити власний мобільний необанк Simply.
Це повністю цифрова платіжна картка Visa, номер якої містить у собі номер телефону клієнта, а основною її «фішкою» є можливість пов’язати баланс мобільного телефону та картки. ProCard, будучи процесинговим центром цього проєкту, всього за дев’ять місяців провів інтеграційні роботи під час пандемії повністю у віддаленому режимі.
— При цьому ви залишаєтеся активними і на українському ринку. У 2021 році повноцінно запрацював Neobank для всіх. Ви задоволені тим, як стартував цей Ваш проєкт?
В цілому для проєкту, який тільки виходить на ринок, Neobank для всіх показує гідні результати. Звичайно, в цьому є певна заслуга нашої платинової картки, яку може оформити будь-який наш клієнт і користуватися всіма її бонусами: від Fast Track і доступу в лаундж-зони в аеропортах до знижок на оренду самокатів — абсолютно безкоштовно. Без прихованих платежів або умов. Зараз ми відкриваємо близько тисячі нових карток Neocard Platinum і Litecard Platinum щодня. Для нас ця цифра значна і свідчить про те, що людям ідея зробити їх «віпами» і надати безкоштовний доступ до платини сподобалися.
— Можливо, крім Neobank для всіх були і ще якісь проєкти, про які ми не знаємо?
Neobank для всіх — це, звичайно, флагманський проєкт всієї екосистеми, в який наші юніти вкладають багато сил і енергії. Але в 2021 році ми займалися не тільки цим. Як я вже говорила, у нас новий елемент у CFS, і ми зараз проводимо інтеграційні роботи з ним.
Крім того, спільно з платіжною системою Visa і небанківською платіжною платформою Portmone ми запускаємо в Україні мобільний додаток POS Phone на основі технології Tap to Phone. Це дозволить підприємцям використовувати смартфон як POS-термінал для прийому оплат в один дотик без додаткового обладнання, а також отримувати відшкодування коштів на рахунок будь-якого українського банку. Україна стала однією з перших країн у регіоні Центральної та Східної Європи, Близького Сходу та Африки, де рішення Tap to Phone працюватиме у співпраці між банком та небанківською платіжною платформою.
Також у нас триває робота з нашими партнерами з проєкту BitsWallet. Це мультивалютний криптогаманець, який дозволяє користувачам зручно і швидко купувати, продавати і обмінювати різні види криптовалюти. BitsWallet перший і єдиний в Україні запустив сервіс прямої оплати криптокарткою в Інтернеті і роздрібних магазинах, що означає, що користувачі можуть розраховуватися криптовалютою, яка перебуває на їхніх рахунках у BitsWallet, прямо в магазині. Цей сервіс вже доступний в Україні, і у нього хороші позиції для виходу на міжнародні ринки.
— Яка стратегія у Вас на 2022 рік. Вже є плани та ідеї для нових проєктів і рішень?
У нас ще багато роботи всередині нашої екосистеми, тому стратегія у нас така: далі розвиватися, структуруватися і систематизуватися. Але і, звичайно, працювати над новими проєктами, приймати в екосистему нових партнерів і створювати разом з ними нові продукти і сервіси.