►Підписуйтеся на «Мінфін» в Instagram:
головні новини про інвестиції та фінанси
Видобуток літію — металу, що критично важливий для виробництва батарей, — продовжує скорочуватися. Це пов’язано з низкою чинників: від Зимової Олімпіади до карантину в Австралії. При цьому попит зі сторони виробників електромобілів лише зростає.
Це створює на ринку дефіцит і дає новий поштовх для росту ціни. Так, карбонат літію в Китаї за перші тижні нового року встиг подорожчати на 13%, після більш ніж 400%-го росту за минулий рік.
«Ринок літію наразі дуже вузький, тож будь які потрясіння, що впливають на його пропозицію, відразу відображаються на ціні», — пояснює Еліс Ю, аналітик S&P Global Market Intelligence.
Читайте також: BMW прозвітувала про рекордні поставки в 2021 році
Інвестори очікують, що метал продовжить дорожчати, адже його видобуток не встигає за експансією ринку електромобілів. Інші метали, що використовуються у виробництві батарей також ростуть — ціна нікелю, наприклад, знаходиться на найвищій за 9 років позначці, свідчать дані BloombergNEF.
Пропозиція не встигає за попитом
Прагнення влади Китаю зменшити забруднення довкілля на час проведення Зимової Олімпіади змусило декілька виробників літію у північних провінціях країни призупинити роботу. Розповсюдження Омікрону територією Китаю лише погіршує ситуацію.
Наближення канікул, пов’язаних з Китайським новим роком, означає, що багато заводів зупинятимуться для ремонтних робіт, а покупці намагатимуться поповнити запаси, прогнозує Ю.
Тим часом видобуток в Австралії також впав, але тут причиною стала нестача робочої сили, викликана карантинними обмеженнями.
Читайте також: Метал, що показав найгірший результат у 2021, готовий до ралі наступного року
Навіть без врахування цих короткотермінових проблем, виробникам літію буде важко наздогнати ріст попиту на нього. Так Rio Tinto Group може відмовитися від видобутку літію у Сербії після протестів населення, стурбованого впливом на довкілля. Екологічність операцій компанії у Південній Америці також викликає сумніви.
Джессі Кай, віце-президент EVE Motor, підрозділу китайського виробника акумуляторів EVE Energy попереджає, що якщо плани виробників із розширення потужностей не справдяться до середини року, ціни на літій, і відповідно, на батареї, продовжать рости.