► Підписуйтесь на «Мінфін» у Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
Попит зростає
У розмові з виданням кілька продавців елітних годинників повідомили, що в останні місяці їхній бізнес активно зростає, оскільки заможні китайці відмовляються від придбання нерухомості на користь предметів розкоші, пише Forbes.
Імпорт швейцарських годинників до Китаю за 10 місяців цього року зріс на 40%, заявили FT експерти.
Ринок житла багато років був одним із головних притулків для інвесторів у Китаї, проте на тлі колапсу найбільшого забудовника країни Evergrande та кількох інших великих девелоперів він помітно просів, а ціни на квартири сильно впали, пише FT.
Читайте також: Чим криза Evergrande відрізняється від банкрутства Lehman Brothers
Ситуація з Evergrande також викликала підвищену увагу влади до сфери нерухомості, яка тепер прагне припинити «спекуляцію» з житлом.
У той же час елітні годинники продовжують зростати в ціні. Інвестор Сем Ю, який володіє компанією з виробництва електронагрівачів і двома квартирами у східній провінції Цзянсу, у розмові з FT зазначив, що куплений ним за 700 000 юанів (близько $110 000) годинник Patek Philippe — цілком «мудре» вкладення.
«Через два роки я зможу продати цей годинник з невеликим прибутком. Із квартирою так не вийде. Враховуючи невизначеність [на ринку], пошук покупця може тривати багато місяців, якщо я не запропоную великої знижки», — зазначив він.
Перевага годинника і в їхній мобільності, яка дозволяє при необхідності легко вивезти активи з Китаю. Продавець преміального годинника в Шанхаї Девід Ванг розповів FT, що деякі його клієнти готові витрачати на годинник десятки тисяч доларів, щоб обійти встановлений владою річний ліміт на грошові перекази фізосіб за кордон у розмірі $50 000.
Читайте також: Чи врятує Китай Evergrande та хто заплатить за її боргами
«Митники або не помітять ваш годинник, або не знатимуть, скільки він коштує. Це дозволяє безпечно та ефективно вивозити гроші за кордон», — зазначив Ванг.
В результаті попит на дорогі годинники у Китаї помітно зріс. Згідно з жовтневим опитуванням CSG Intage, серед 1500 китайців з річним доходом більше 500 000 юанів (близько $78 500), 88% заможних жителів КНР планують зберегти або збільшити витрати на люксовий годинник у найближчі 12 місяців.
Верхній сегмент годинникового ринку зараз дуже сильний. Якщо ви зайдете в магазин Rolex, у них не буде достатньо годинників, щоб вистачило всім клієнтам", — зазначив автор дослідження Саймон Тай.
Читайте також: Вино, автомобілі та годинник: найвигідніші інвестиції в розкіш